راهکار مبتنی بر بلاکچینِ BMW برای توسعه زنجیره تامین

استفاده از فناوری بلاکچین برای ردیابی و امنیت اتومبیل در زنجیره تامین توسط کمپانی BMW

زمان مطالعه: 3 دقیقه

گروه بی ام دبلیو، تولید کننده خودرو با شهرت جهانی، قصد دارد که راه حل مبتنی بر بلاکچین زنجیره تامین خود را امسال با 10 تامین کننده گسترده کند.

در حقیقت پلتفرم “PartChain” توسط BMW در سال 2019 با موفقیت تست شده است و اعلام رسمی آن در 31 مارس منتشر شد.

در نسخه اولیه این پلتفرم، PartChain به این منظور طراحی شده بود که وجود قابلیت ردیابی و شفافیت داده آنی را برای قطعات اتومبیل تضمین کند؛ چراکه این قطعات در زنجیره‌های تامین پیچیده‌ای قرار میگیرند که بخش های بین المللی زیادی را شامل می‌شود.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

طرح آزمایشی 2019 برای ایجاد راه حلی جهت فروش و ردیابی چراغ‌های جلو اجرا شد. این طرح بر روی 31 دستگاه، که از دو گروه BMW و 3 موقعیت مختلف کارخانه تامین کننده Automotive Lighting بودند، اجرا شد.

Andreas Wendt، یکی از اعضای برد مدیریت BMW AG که مسئول فروش گروه و شبکه تامین است گفت BMW قصد دارد که پروژه را با افزودن 10 تامین کننده منتخب در 2020  “به تعداد بالایی” از تامین کنندگان گسترش دهد.

ترکیب بلاکچین با تکنولوژی ابری

Wendt بیان کرد که چشم‌انداز BMW در بلند مدت این است که “یک پلتفرم باز که اجازه می‌دهد اطلاعات در زنجیره‌های تامین تبادل شوند و به صورت امن و ناشناس در صنعت به اشتراک گذاشته شوند” را خلق کند.

با این وجود که طرح آزمایشی فقط به ردیابی قطعات محدود شده بود، BMW برنامه آینده این پلتفرم را چنین می‌بیند که برای ردیابی بعضی از مواد خام اساسی نیز استفاده شود، تا تولید از استخراج از معدن تا قالب گیری و استفاده، به صورت مستقل صورت گیرد.

درکنار بلاکچین، که مجموعه‌ای غیرقابل دستکاری و موثق از اطلاعات و ردیابی را در اختیار قرار می‌دهد، PartChain از تکنولوژی‌های ابری Amazon Web Services و Microsoft Azure هم استفاده می‌کند.

پیشرفت درون صنعتی

Wendt اعلام کرد که BMW حالا تمایل دارد تا راه حل PartChain را با سایر اعضای Mobility Open Blockchain Initiative (نوآوران بلاکچین باز حمل و نقل یا MOBI) که BMW یکی از بنیانگذران آن در سال 2018 بود به اشتراک بگذارد.

همانطور که کوین‌تلگراف در آن زمان گزارش کرده بود، MOBI حاصل همکاری بین شرکت‌های BMW، GM، فورد و رنو است و درکنار فناوری بلاکچین که بسیار مورد توجه قرار گرفته است، شرکت‌های مهندسی و تکنولوژی مثل بوش، هایپرلجر، IBM و IOTA را هم شامل می‌شود.

این پروژه نهایتا باعث خلق استاندارد هویت اتومبیل MOBI شده، که هدف آن ایجاد یک پایگاه داده مبتنی بر بلاکچین برای ارقام هویت اتومبیل است. این پایگاه داده، گواهی‌های دیجیتالی یکتا از اطلاعاتی مثل هویت، مالکیت، گارانتی‌ها و میزان کارکرد فعلی اتومبیل را نگهداری می‌کند که می‌توانند به صورت امن در یک کیف پول الکتریکی ذخیره شوند.

منبع خبر: https://cointelegraph.com

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments