آمریکای لاتین با استفاده از بلاکچین کرونا را کنترل می‌کند!

استفاده از فناوری بلاکچین جهت کنترل شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف

زمان مطالعه: 2 دقیقه

یک شرکت کانادایی شروع به استفاده از فناوری بلاکچین  در اقدامات خود برای مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا در آمریکای لاتین کرده است.

این استارتاپ مبتنی بر بلاکچین که در تورنتو مستقر است، یک اپلیکیشن سیستم امنیت عمومی را با نام Civitas ارائه کرده است، تا در بسیاری از مناطق به مقامات محلی کمک کند. براساس پستی که در بلاگ این شرکت منتشر شده، این اپلیکیشن طراحی شده تا امنیت را بالا برده و زمان‌های انتظار در فروشگاه‌ها را با جلوگیری از اجتماع چند نفر در مکان‌های بسته کوتاه کند، تا از این طریق به کاهش احتمال ابتلا کمک کرده باشد.

این نرم‌افزار می‌تواند با استفاده از شماره ملی اشخاص یک شبکه بلاکچین یکتا تشکیل دهد و از این طریق به افراد اطمینان ببخشد که آیا اجازه ترک منزل خود را دارند یا خیر و به مقامات نیز در صدور این دستور کمک کند. اگر شهروندی مشاهده علائم ویروس کرونا را گزارش کند، این اپلیکیشن به او کمک می‌کند تا اطمینان حاصل کند که چه روزهایی برای خروج او از خانه جهت خرید اقلام ضروری مثل غذا و دارو مناسب است.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

آمریکای مرکزی درپی همه‌گیری ویروس کرونا در قرنطینه است.

تقریبا یک سوم از جمعیت 9 میلیون نفری در هندوراس که بسیاری از آن‌ها ساکن پایتخت این کشور یعنی Tegucigalpa هستند، از اواسط مارس در ممنوعیت رفت و آمد قرار گرفتند. در این مکان‌ها افرادی که قرنطینه را رعایت نکنند و بدون دلیل از منزل‌های خود خارج شوند، با جریمه‌های سنگین روبرو می‌شوند.

Civitas همچنین به پزشکان اجازه می‌دهد تا علائم افراد مختلف را مشاهده و بررسی کنند تا یادآوری‌ها و نکات لازم را جهت نگهداری از بیمار به وی اعلام کنند. این اطلاعات فقط در اختیار کاربر و کادر درمانی قرار می‌گیرد و کاملا محرمانه است.

کشورهای مختلف از فناوری بلاکچین برای مقابله با ویروس کرونا استفاده می‌کنند.

درحالی‌که برخی از کشورها با اعتماد به فناوری‌های جدید قصد کنترل این ویروس را دارند، فناوری بلاکچین در مقابله با این همه‌گیری جهانی بسیار برجسته و کارآمد واقع شده.

وزارت توسعه اجتماعی امارات متحده عربی (MOCD) شروع به بکارگیری سیستم‌های بلاکچینی در سیستم‌های برقراری ارتباط و تائید هویت و مدارک به صورت دیجیتال کرده است. این موضوع به کارمندان اجازه می‌دهد که بتوانند از منزل خود به کارهایشان ادامه دهند و در امان باشند.

در هلند نیز شرکت Tymlez که در زمینه تکنولوژی دفاتر توزیعی فعال است، یک پلتفرم مبتنی بر بلاکچین را جهت مدل‌سازی زنجیره تامین اقلام پزشکی ارائه کرده است تا از افزایش قیمت جلوگیری کند.

منبع خبر: https://cointelegraph.com

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments