استفاده از تکنولوژی بلاکچین شبکه ۵G را متحول می‌کند!

تکنولوژی بلاکچین این‌بار در توسعه ارتباطات موبایلی استفاده می‌شود!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در یک مصاحبه جدید، رئیس شرکت تلکام چین اظهار داشت که استفاده از تکنولوژی بلاکچین در توسعه سرویس‌های شبکه 5G بسیار گسترده است.

رئیس بلاکچین چاینا تلکام و آزمایشگاه اشتراکی اقتصاد دیجیتال، Jiang Wei، در مصاحبه‌ای که درگاه اخبار چین به‌نام Cebnet آن را منتشر کرد، توضیح داد که تکنولوژی بلاکچین کاربردهای زیادی دارد و به‌طور چشمگیری به پیشرفت شبکه موبایلی 5G کمک خواهد کرد.

براساس برآوردهای چاینا تلکام در سال 2019، سرویس‌های 5G در چین، تا انتهای سال 2020 حدودا 170 میلیون کاربر خواهند داشت. Wei گفت که چاینا تلکام انتظار دارد تکنولوژی بلاکچین نقشی حیاتی و مهم در ایجاد مدیریت قابل اطمینان، تعامل امن و همکاری کارا بین کاربران شبکه و دستگاه‌ها ایفا کند.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

استفاده از تکنولوژی بلاکچین در ایجاد شبکه 5G یکپارچه و بی‌دردسر

وی خاطرنشان کرد که بلاکچین، سرمایه اجتماعی را در بستر 5G ایجاد می‌کند. او باور دارد که این تکنولوژی به گسترش زیرساخت 5G در صنعت کمک خواهد کرد. او همچنین ذکر کرد که معتقد است بلاکچین در به‌اشتراک‌گذاری منابع و ردیابی استفاده، موثر واقع خواهد شد.

چاینا تلکام همچنین درحال انجام آزمایشاتی با تکنولوژی بلاکچین است، تا بتواند سرویس‌های رومینگ بین‌الملل خود را توسعه دهد. از نظر وی بلاکچین یک راه مناسب برای حذف نیاز به شخص ثالث است. اگر این نظر درست باشد، استفاده از تکنولوژی بلاکچین سرویس‌های مرتبط را بسیار یکپارچه و بدون‌نقص خواهد کرد.

هنوز موانعی برای اجرای ترکیب بلاکچین و 5G بر سر راه است.

“قبل از اینکه ما بتوانیم ادغام کارآمد بلاکچین و 5G را ببینیم، مسائل زیادی درمورد تکنولوژی بلاکچین وجود دارند که باید حل شوند. قانونی بودن و جوانب امنیتی قراردادهای هوشمند، نگرانی اصلی ما هستند.

به‌علاوه، از دیدگاه طراحی، قراردادهای هوشمند نمی‌توانند اصلاح یا به‌روزرسانی شوند. درصورتی‌ که، قراردادهای هوشمند 5G باید راه‌حل‌های استانداردی را برای اصلاح باگ‌ها و به‌روزرسانی‌ها داشته باشند.”

از طرفی دیگر، مقیاس‌پذیری و قابلیت همکاری دو مانع دیگری هستند که از ادغام این دو فناوری جلوگیری می‌کنند. وی معتقد است که با انجام آزمایشات بیشتر و همکاری مناسب توسط موسسه‌های جهانی، هنوز هم می‌توان این دو تکنولوژی را باهم ادغام کرد، تا سرویس‌های ارتباطی بسیار بهتری در دنیا ایجاد شوند.

در آگوست 2019، کوین تلگراف گزارش کرد که چاینا تلکام یک گزارش رسمی در توضیح ایده خود برای موبایل‌هایی با تکنولوژی 5G-بلاکچین منتشر کرده است.

منبع: https://cointelegraph.com

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments