فناوری بلاکچین تا ۱٫۷۶ تریلیون دلار به تولید ناخالص داخلی جهانی اضافه می‌کند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت PwC: فناوری بلاکچین می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ میلادی، ۱٫۷۶ تریلیون دلار به تولید ناخالص داخلی جهانی اضافه کند

مطالعه‌ی جدید شرکت خدمات حرفه‌ای بریتانیایی پرایس واتر هاوس کوپرز (PwC) نشان می‌دهد که فناوری بلاکچین با کاربردهای گسترده‌ی خود در حوزه‌های مختلف، می‌تواند طی ۱۰ سال آینده ۱٫۷۶ تریلیون دلار به تولید ناخالص داخلی جهانی (GDP) اضافه کند. این رقم، ۱٫۴ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی در سال ۲۰۳۰ میلادی را تشکیل می‌دهد.

براساس این گزارش، توجه روزافزون به فناوری بلاکچین در درجه‌ی اول، به‌دلیل نیاز به یک سیستم کارآمدتر است که بتواند اعتماد و شفافیت را در فرآیندهای وابسته به افراد و نهادهای واسطه افزایش دهد. شرکت PwC پیش از این و با انتشار نتایج نظرسنجی دیگری اعلام کرده بود که بیش از ۵۰ درصد از مدیران عامل معتقدند که اعتماد کاذب، روند تجارت در سازمان آنها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. از این رو، فناوری بلاکچین می‌تواند به سازمان‌ها در بررسی و تأیید قراردادها، اسناد هویتی، اعتبارنامه‌ها، سوابق و توافق‌نامه‌ها بسیار کمک کند.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

اقتصاددانان PwC با ارزیابی پتانسیل استفاده از فناوری بلاکچین در صنایع مختلف، از جمله مراقبت‌های بهداشتی، خدمات دولتی و عمومی، تولید، امور مالی، خرده‌فروشی و تدارکات، اظهار داشتند که بیشتر کسب‌وکارهای این صنایع تا سال ۲۰۲۵ میلادی از این فناوری استفاده خواهند کرد. به گفته‌ی این کارشناسان، پرداخت‌ها و ابزارهای مالی، بخش تشخیص هویت، قراردادها و حل اختلافات و نیز تعامل با مشتریان، از موارد اصلی استفاده از فناوری بلاکچین در ۱۰ سال آینده خواهند بود.

شرکت PwC انتظار دارد تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی، فناوری بلاکچین ۶۶ میلیارد دلار به اقتصاد جهانی اضافه کند. همچنین، تخمین زده می‌شود که با افزایش ۶٫۵ برابری تأثیر فناوری بلاکچین بر اقتصاد جهانی، این رقم تا سال ۲۰۲۵ میلادی به ۴۲۲ میلیارد دلار برسد.

در نهایت، پیش‌بینی می‌شود که کشورهای چین و ایالات متحده با گسترش استفاده از فناوری بلاکچین، تا سال ۲۰۳۰ میلادی به‌ترتیب ۴۴۰ میلیارد و ۴۰۷ میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی خود اضافه کنند. این در حالی است که کشورهای آلمان، هند، ژاپن و انگلیس از دیگر قطب‌های برتر استفاده از این فناوری طی ۱۰ سال آینده خواهند بود.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments