نوسان قیمت بیت کوین در پی افزایش فروش نهنگ‌ها!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

داده‌ها حاکی از آن است که اصلاح و افت قیمت بیت کوین در بالاترین سطوح ثبت‌شده، نتیجه فروش نهنگ‌های بزرگ است.

در روزهای اخیر، بیت کوین در حال تثبیت قیمت ۴۰ هزار دلار، به عنوان یک سطح حمایتی بوده است، اما با افزایش فشار گاوها برای ثبت قیمت‌های بالاتر، احتمال فروش سریع دیگر وجود دارد.

به گفته تحلیل‌گران، هنگامی که قیمت بیت کوین در تاریخ ۷ ژانویه به ۴۰ هزار دلار رسید، نهنگ‌های بزرگ شروع به فروش بیت کوین‌های خود کردند. این امر، منجر به اصلاح سریع ۱۰ درصدی و افت قیمت بیت کوین به ۳۶ هزار دلار در چند ساعت شد.

اما این افت قیمت به سرعت بهبود یافت و قیمت بیت کوین ۱۲ ساعت بعد، به بالای ۴۱ هزار دلار رسید. با این حال، بیت کوین پس از ثبت بالاترین رقم خود در طول تاریخ، یعنی ۴۱،۹۴۶ دلار، افت دیگری را تجربه کرد و در زمان انتشار این خبر، با قیمت ۴۰،۵۷۶ دلار معامله می‌شود.

در جدیدترین اصلاح قیمت بیت کوین از حدود ۴۲ هزار دلار به ۴۰ هزار دلار، تحلیل‌گران توضیح دادند که سوددهی نهنگ‌های کوچکتر، دارای ۱۰۰ هزار تا ۱ میلیون دلار بیت کوین، آغاز شده است.

نقشه حرارتی بیت کوین.

با توجه به این‌که در هفته‌های گذشته، قیمت بیت کوین در صرافی رمزارزی کوین‌بیس (Coinbase) کمی بیشتر بوده است، مشخص است که تقاضای خرید زیادی از سوی معامله‌گران ایالات متحده وجود دارد. این امر نشان می‌دهد که نبردی بین نهنگ‌های معمولی که در حال سوددهی هستند، و خریداران جدید در بازار ایالات متحده، در جریان است.

علاوه بر این، رد شدید بالاترین سطوح ثبت‌شده نشان می‌دهد که نهنگ‌ها به محض رسیدن بیت کوین به یک رکورد جدید، ممکن است سود زیادی به دست آورند. به همین دلیل، پایدار ماندن تقاضا برای بیت کوین از سوی معامله‌گران ایالات متحده، در کوتاه مدت بسیار مهم است. در غیر این صورت، فشار بالای فروش نهنگ‌ها می‌تواند باعث اصلاح قیمت بیت کوین در آینده شود.

هدف بعدی بیت کوین چیست؟

از لحاظ تکنیکال، روند صعودی بیت کوین همچنان با قدرت ادامه خواهد یافت. به همین دلیل، بیشتر معامله‌گران تمایلی به فروش ندارند، اما برخی از آنها با فروش بیت کوین‌های خود سود کسب می‌کنند.

در کوتاه مدت، یک نگرانی عمده برای بیت کوین، احتمال بهبود وضعیت دلار آمریکا است. یک معامله‌گر با نام مستعار Cantering Clark، از بازگشت دلار آمریکا و نزول فلزات گرانبها خبر می‌دهد.

در حال حاضر، شاخص دلار آمریکا (DXY) در نمودار ماهانه خود، در سطح حمایتی قرار دارد. سایر دارایی‌های جایگزین مانند طلا و بیت کوین بر اساس دلار قیمت‌گذاری می‌شوند. از این رو، اگر دلار روند رو به رشدی به خود بگیرد، احتمال اصلاح قیمت بیت کوین بیشتر می‌شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments