قیمت بیت کوین در آستانه ۴۲ هزار دلار!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در تاریخ ۸ ژانویه ۲۰۲۱ میلادی، قیمت بیت کوین (BTC) تنها سه هفته پس از شکستن رکورد سه ساله ۲۰ هزار دلار، برای اولین بار در طول تاریخ به بالای ۴۱ هزار دلار رسید. ارز دیجیتال برتر جهان طی ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۱۱ درصد افزایش قیمت داشته است.

نمودار کندل ۴ ساعته قیمت بیت کوین در صرافی کوین‌بیس (Coinbase).

عبور از سد ۴۰ هزار دلار، یک نقطه عطف مهم برای بیت کوین محسوب می‌شود. به گفته مت بلوم (Matt Blom)، رئیس بخش معاملات جهانی شرکت اکوس (EQUOS)، صعود قیمت بیت کوین به بالای ۴۱ هزار دلار، نتیجه ورود سرمایه از سوی صندوق‌های سرمایه‌گذاری کلان، سازمان‌های بزرگ و آگاهی عموم سرمایه‌گذاران در مورد شرایط نامناسب دنیای ارزهای فیات، بوده است. بلوم در ادامه اظهار داشت:

ما هنوز در مراحل اولیه پذیرش ارزهای دیجیتال هستیم!

حجم معاملات ۲۴ ساعته بیت کوین نیز به بالاترین سطح همیشگی خود، یعنی ۹۸٫۰۱۹ میلیارد دلار رسیده است و به همین دلیل، برخی از صرافی‌های رمزارزی بزرگ با قطعی و مشکلات اتصال روبه‌رو شده‌اند.

از سوی دیگر، با رسیدن ارزش بازار بیت کوین به بیش از ۷۷۳٫۷۹۶ میلیارد دلار، این ارز دیجیتال توانست شرکت تنسنت (Tencent)، فیس‌بوک (Facebook) و حتی شرکت تسلا (Tesla) را نیز پشت سر بگذارد و عنوان ششمین دارایی با ارزش جهان را به خود اختصاص دهد.

۱۰ شرکت بزرگ جهان از لحاظ ارزش بازار؛

صعود آلت کوین‌ها همراه با بیت کوین!

با عبور قیمت بیت کوین از ۴۱ هزار دلار، میزان تسلط این ارز دیجیتال بر بازار به حدود ۷۰٫۵ درصد افزایش یافت، اما این موضوع تاثیر منفی بر قیمت آلت کوین‌ها نداشته است.

ارز دیجیتال ریپل (XRP) با یک رشد ۸ درصدی نسبت به ۲۴ ساعت گذشته، در حال حاضر با قیمت ۰٫۳۳ دلار معامله می‌شود.

قیمت اتریوم (ETH) نیز همچنان به روند صعودی خود ادامه می‌دهد و به ۱،۲۸۲ دلار رسیده است. پیش‌بینی می‌شود که آلت کوین برتر بازار طی چند روز آینده، رکورد تاریخی خود را بشکند.

ارزش بازار ارزهای دیجیتال، از ۱ تریلیون دلار فراتر رفت!

با ادامه روند صعودی بیت کوین و اتریوم، در تاریخ ۶ ژانویه ارزش بازار ارزهای دیجیتال برای اولین بار در طول تاریخ، از ۱ تریلیون دلار فراتر رفت.

ارزش بازار ارزهای دیجیتال به دنبال رکوردشکنی‌های پی در پی بیت کوین و افزایش قیمت اتریوم، نسبت به ماه گذشته تقریباً دو برابر شده است. در حال حاضر این دو ارز دیجیتال، تقریباً دو سوم از کل بازار را شامل می‌شوند.

نمودار ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال.

شکستن رکورد ۱ تریلیون دلاری تنها چند روز پس عبور ارزش بازار از بالاترین سطح سال ۱۸-۲۰۱۷ رخ داد. بر اساس داده‌های موجود، ارزش بازار ارزهای دیجیتال در اوج قبلی خود در اوایل سال ۲۰۱۸، تقریباً ۸۳۰ میلیارد دلار بود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments