ثبت رکورد تاریخی: قیمت بیت کوین به ۲۳ هزار دلار رسید!

زمان مطالعه: 4 دقیقه

در تاریخ ۱۷ دسامبر، قیمت ارز دیجیتال بیت کوین (BTC) از محدوده‌ی مقاومتی ۲۱هزار تا ۲۲ هزار دلار نیز فراتر رفت و به بالای ۲۳هزار دلار رسید. در پی این صعود، قیمت بیت کوین رکورد تاریخی جدیدی را به ثبت رساند.

رکورد تاریخی قیمت بیت کوین

نمودار هفتگی قیمت بیت کوین در صرافی رمزارزی بیت‌استمپ (Bitstamp)

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

سطح ۲۱هزار دلار برای ادامه‌ی رالی بیت کوین در کوتاه مدت بسیار مهم بود. نقشه‌های حرارتی صرافی‌ها، سفارش‌های فروش گسترده‌ای را در محدوده‌ی ۲۱هزار تا ۲۱،۵۰۰ دلار نشان می‌دهند. به این معنا که قیمت بیت کوین برای ثبت رکوردهای جدید، باید از این سطح عبور می‌کرد.

رکورد تاریخی قیمت بیت کوین

مدل Top Cap برای بیت کوین. قیمت ۱۰۰هزار دلار به عنوان یک هدف محافظه‌کارانه در نظر گرفته شده است

ورود بیت‌کوین به مرحله‌ی کشف قیمت

نقشه‌های حرارتی صرافی‌ها هیچ سطح مقاومتی قابل مشاهده و مناطق با سفارش‌های فروش گسترده بالای ۲۲هزار دلار، را نشان نمی‌دهند. در کوتاه مدت، این بدان معناست که احتمال ادامه‌ی روند صعودی بیت کوین همچنان بالا است.

به گفته‌ی ویلی وو (Willy Woo)، تحلیل‌گر درون زنجیره‌ای، در شرایط فعلی دستیابی به سطح ۱۰۰هزار دلار کمی مضحک به نظر می‌رسد. اما، می‌توان گفت که با تبدیل بیت کوین به یک دارایی کلان ۱ تریلیون دلاری، سطح ۵۵هزار دلار، نقطه‌ی عطف بعدی این ارز دیجیتال خواهد بود. در صورت ثبت قیمت ۵۵هزار دلار توسط بیت‌کوین، ارزش بازار این رمزارز به ۱۰ درصد از ارزش بازار طلا خواهد رسید.

در حال حاضر، ارزش بازار طلا حدود ۹ تریلیون دلار تخمین زده شده و همچنان دارایی مسلط به بازار است. بالاتر از سطح ۵۰هزار دلار، بیت کوین خواهد توانست بخش نسبتاً زیادی از ارزش بازار طلا را به خود اختصاص دهد.

دفتر سفارش و نقشه‌ی حرارتی بیت کوین

علاوه‌براین، دفاتر سفارش و حجم معاملات بیت‌کوین در صرافی‌ها نشان می‌دهند که معامله‌گران سفارش‌های فروش خود را بالاتر برده‌اند و انتظار دارند که قیمت بیت کوین پس از شکستن مقاومت ۲۰هزار دلار، تا ۳۰هزار دلار نیز افزایش یابد.

در صورتی که مومنتوم قراردادهای آتی، اختیارهای معامله و بازار معاملات نقدی، طی روزهای آینده پایدار باقی بمانند، احتمال ثبت قیمت ۳۰هزار دلار توسط بیت کوین بالا است.

تقاضای بالا برای بیت‌کوین از سوی سازمان‌ها

به گزارش بخش تحقیقاتی صرافی اختیارهای معامله‌ی دِریبیت اینسایتز (Deribit Insights)، ورود سرمایه به بازار بیت‌کوین از سوی مؤسسه‌های بزرگ، همچنان صعودی است.

در بازار اختیارهای معامله، آپشن‌های call، نماینده‌ی سفارش‌ خرید و آپشن‌های put، بیانگر سفارش‌های فروش هستند. از این رو، افزایش سفارش‌های خرید نشان می‌دهد که رشد بیشتر قیمت بیت کوین مورد انتظار است.

با این حال، پیش‌بینی می‌شود که در آینده، افزایش جریان واریزی‌ها از سوی نهنگ‌ها، یک تهدید جدی برای رالی بیت‌کوین خواهد بود. داده‌های شرکت تحقیقاتی کریپتوکوانت (CryptoQuant) نشان می‌دهند که سپرده‌گذاری نهنگ‌ها در صرافی‌ها افزایش یافته و به بالاترین سطح خود طی ۹ ماه گذشته رسیده است.

با توجه به این که قیمت بیت‌کوین علی‌رغم سپرده‌گذاری بالای نهنگ‌ها افزایش یافته است، این ارز دیجیتال همچنان می‌تواند یک روند صعودی پایدار به سمت ۳۰هزار را تجربه کند؛ زیرا خرید بیت‌کوین توسط سازمان‌ها نیز در حال افزایش است. لذا قیمت بیت کوین می‌تواند رکورد تاریخی جدیدی را به ثبت برساند.

بر اساس داده‌های ارائه‌شده توسط وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ (Coinmarketcap)، ارز دیجیتال بیت کوین با یک رشد ۱۵٫۲ درصدی نسبت به ۲۴ ساعت گذشته، در حال حاضر با قیمت ۲۲،۶۳۶ دلار معامله می‌‌شود.

رکورد تاریخی قیمت بیت کوین

نمودار یک روزه‌ی قیمت و ارزش بازار بیت‌کوین/ دلار آمریکا

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments