تحلیل تکنیکال بیت کوین: روند کاهشی قیمت تا کجا ادامه دارد؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در ماه دسامبر، بیت کوین عمدتاً به صورت جانبی معامله شد و قیمت آن بین سطوح افقی ۴۰،۲۸۰ و ۴۴،۵۰۰ دلار در نوسان بود. این روند باعث شد که جو نامطمئنی در بازار ایجاد شود.

در همین حال، تلاش بیت کوین برای فراتر رفتن از سطح ۴۴،۵۰۰ دلار منجر به شکل‌گیری یک الگوی سقف دوقلو (double top) شده که اغلب در اوج محلی یک رالی شکل می‌گیرد. در زمان نگارش این خبر، بیت کوین با قیمت ۴۲،۳۰۰ دلار معامله می‌شود که نسبت به روز گذشته، بیش از ۳ درصد افت دارد.

نمودار کندل روزانه قیمت بیت کوین به همراه الگوی سقف دوقلو.
نمودار کندل روزانه قیمت بیت کوین به همراه الگوی سقف دوقلو.

تحت تأثیر این الگو، قیمت بیت کوین احتمالاً سطح ۴۰،۲۸۰ دلار را خواهد شکست و در نتیجه تشدید فشار فروش، این احتمال وجود دارد که با یک افت ۱۶ درصدی از سطوح فعلی، به منطقه حمایتی ۳۶ هزار تا ۳۵،۵۰۰ دلار سقوط کند.

در حالی که چشم‌انداز کوتاه مدت برای بیت کوین نزولی به نظر می‌رسد، سطوح فیبوناچی اصلاحی نشان می‌دهند که روند گسترده‌تر همچنان صعودی باقی مانده است. احتمال کاهش قیمت بیت کوین به سطح ۳۵،۵۰۰ دلار ممکن است آن را به سطح ۵۰ درصد فیبوناچی اصلاحی برساند که لایه حمایتی بیشتری را برای خریداران ارائه خواهد کرد. علاوه بر این، اصلاح در چنین درجه‌ای اغلب به عنوان یک اصلاح سالم تعبیر می‌شود؛ زیرا خریداران می‌توانند شتاب خرید تضعیف‌شده را دوباره احیا کنند.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

علاوه بر این، کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده اخیراً به متقاضیان صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین دستور داده تا اصلاحات پیشنهادی خود را تا تاریخ ۲۹ دسامبر ۲۰۲۳ نهایی کنند، که نشان‌دهنده پیشرفت احتمالی به سمت تأیید این محصول است. بنابراین، امکان تایید یک ETF اسپات بیت کوین در ایالات متحده و افزایش احساسات صعودی در بازار وجود دارد.

شاخص‌های تکنیکال

میانگین متحرک نمایی: شکستن قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، سیگنال اولیه‌ای برای اصلاحات آتی است.

همگرایی-واگرایی میانگین متحرک: تقاطع نزولی خط MACD و خط سیگنال نیز نشان‌دهنده فعال بودن روند اصلاحی است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع کوین‌گیپ

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments