سقوط مجدد قیمت بیت کوین به کمتر از ۵۴ هزار دلار!| علت چیست؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در تاریخ ۲۰ آوریل (۳۱ فروردین)، بازار ارزهای دیجیتال پس از احیای نسبی در روز دوشنبه، بار دیگر افت کرد. در این میان، قیمت بیت کوین با از دست دادن حمایت سطح ۵۵،۱۷۲ دلار، مجددا به کمتر از ۵۴ هزار دلار رسید.

تجزیه و تحلیل فعالیت خوشه‌های نهنگ نشان می‌دهد که هولدر و نهنگ‌ها عامل افزایش فشار فروش و افت قیمت بیت کوین (BTC) هستند.

فعالیت خوشه‌های نهنگ بیت کوین.

در کوتاه مدت، بسیار مهم است که قیمت بیت کوین به بالاتر از سطح ۵۵،۱۷۲ دلار افزایش یابد و دوباره آن را به یک سطح حمایتی تبدیل کند. در غیر این صورت، احتمال افت بیشتر قیمت این ارز دیجیتال به سطح حمایتی ۵۱ هزار دلار وجود دارد.

چرا مناطق حمایت خوشه‌های نهنگ مهم هستند؟

خوشه‌‌های نهنگ زمانی شکل می‌گیرند که نهنگ‌ها یا سرمایه‌گذاران بزرگ، مقدار قابل توجهی بیت کوین را خریداری کرده یا بفروشند.

از آن‌جایی که نهنگ‌ها برای دفاع از موقعیت خود، تمایل به خرید بیت کوین در منطقه‌ای دارند که قبلاً در آن‌جا اقدام به خرید کرده بودند، خوشه‌های نهنگ اغلب شاخص مثبتی برای مناطق حمایتی قوی به شمار می‌روند.

تحلیلگران ویل مپ (Whalemap) – یک پلتفرم تجزیه و تحلیل داده که فعالیت نهنگ‌ها را ردیابی می‌کند – خاطرنشان کردند که نهنگ‌ها معاملات زیادی را در سطح ۵۸ هزار دلار ثبت کرده‌اند.

با توجه به این موضوع، تحلیل‌گران سطوح ۵۶،۲۷۴ دلار و ۵۵،۱۷۲ دلار را کلیدی‌ترین سطوح بیت کوین در کوتاه مدت می‌دانند.

اگر بیت کوین نتواند سطح ۵۶،۲۷۴ دلار را پس بگیرد و به روند نزولی خود ادامه دهد، به این معنی است که نهنگ‌ها به موقعیت‌های فعلی خود اضافه نمی‌کنند. در این صورت، انتظار می‌رود که قیمت بیت کوین تا سطح حمایتی ۵۱ هزار دلار سقوط کند.

سطح ۵۱ هزار دلار بسیار حیاتی است؛ چون در صورت از دست دادن حمایت آن، ساختار کف قیمتی بالاتر بیت کوین نیز از دست خواهد رفت که این امر ممکن است کل بازار صعودی بیت کوین را به خطر بیندازد.

به گفته تحلیل‌گران، در سطح فعلی انباشت وجود دارد، اما اگر بیت کوین موفق به حفظ ۵۵ هزار دلار نشود، قیمت این ارز دیجیتال به راحتی می‌تواند تا ۴۷،۴۳۸ دلار سقوط کند.

هودلرها و نهنگ‌ها عامل افت قیمت بیت کوین هستند!

در تاریخ ۱۸ آوریل، قیمت بیت کوین به شدت از سطح ۶۰ هزار دلار به حدود ۵۰ هزار دلار سقوط کرد.

به گفته تحلیل‌گران ویل مپ، تنها هودلرهای قدیمی در حال فروش نیستند، بلکه نهنگ‌ها و سرمایه‌گذاران بزرگ نیز در حال فروش بیت کوین‌های خود هستند.

بر اساس روند فعلی، نمی‌توان گفت که آیا بیت کوین در کوتاه مدت شاهد جهش بزرگی خواهد بود و یک بار دیگر روند صعودی خود را از سر خواهد گرفت یا خیر.

نمودار کندل ۱ روزه قیمت بیت کوین در صرافی بیت استمپ (Bitstamp)، همراه با سطوح کلیدی.

چندین معامله‌گر معروف دیگر نیز همین عقیده را دارند. در همین راستا، یکی از معامله‌گران که با نام مستعار Trader XO شناخته می‌شود، می‌گوید اگرچه او بازار بیت کوین را نزولی نمی‌بیند، اما احتمال اصلاح شدیدتر وجود دارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments