بیت کوین به ماه می‌رود!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

صرافی ارز دیجیتال بیتمکس (BitMEX)، یکی از بزرگترین بازارهای خرید و فروش مشتقه بیت کوین (BTC) و سایر ارزهای دیجیتال، اعلام کرد که با همکاری شرکت هوافضای آستروبوتیک تکنولوژی (Astrobotic Technology)، مستقر در پیتسبرگ پنسیلوانیا، در ماه نوامبر سال جاری میلادی بیت کوین را به ماه ارسال خواهد کرد.

این ماموریت بخشی از برنامه خدمات باری تجاری به ماه (Commercial Lunar Payload Services) سازمان ناسا است که طی آن، شرکت آستروبوتیک با استفاده از ماهواره Peregrine خود، مجموعه‌ای از ابزارهای علمی، اکتشافی و فناوری را به سطح ماه ارسال خواهد کرد.

در بیانیه صرافی بیتمکس آمده است:

ما به عنوان طرفداران قدیمی بیت کوین و تاکید بر اعتقادی که به مقاومت پروتکل آن داریم، می‌خواستیم این ارز دیجیتال متحول‌کننده جهان بخشی از این لحظه تاریخی باشد. بیتمکس یک بیت کوین فیزیکی منحصربه‌فرد مانند سکه‌های کاساسکیوس (Casascius) در سال ۲۰۱۳، ضرب خواهد کرد که توسط آستروبوتیک به ماه ارسال می‌شود. ارزش این کوین فیزیکی برابر با یک واحد BTC است که در یک آدرس عمومی نگهداری خواهد شد. بر روی این کوین فیزیکی نام بیتمکس، نام ماموریت، تاریخ ضرب و قیمت بیت کوین در زمان ضرب، حک خواهد شد.

بیتمکس با تقلید از جمله معروف نیل آرمسترانگ (Neil Armstrong) افسانه‎ای هنگام قدم گذاشتن روی ماه در ژوئیه سال ۱۹۶۹ میلادی، گفت:

این گامی کوچک برای انسان و جهشی بزرگ برای بیت کوین است!

الکس هاپتنر (Alex Höptner)، مدیر عامل بیتمکس، این ماموریت را بسیار هیجان‌انگیز توصیف کرد و گفت:

کار روزانه من کمک به کشف پتانسیل ارزهای دیجیتال فراتر از ارزهای فیات است. بنابراین، عضویت در پروژه‌ای برای کشف حضور انسان در فضای خارج از زمین، بسیار جالب و هیجان‌انگیز است. ما این کار را انجام خواهیم داد.

شایان ذکر است که ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیر عامل شرکت اسپیس ایکس (SpaceX) نیز با انتشار توییتی در ماه آوریل، از ارسال دوج کوین (DOGE) به ماه خبر داده بود. این پروژه برای سال ۲۰۲۲ میلادی برنامه‌ریزی شده است. به این معنی که، بیت کوین زودتر از دوج کوین بر روی ماه فرود خواهد آمد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments