بیت کوین با عبور از مرز ۶۳ هزار دلار رکورد جدیدی زد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

دقیقاً یک ماه پس از ثبت رکورد قبلی توسط بیت کوین (BTC)، این ارز دیجیتال با عبور از مرز ۶۳ هزار دلار رکورد جدیدی را ثبت کرد.

اوج تاریخی قبلی قیمت بیت کوین در تاریخ ۱۳ مارس و در حدود ۶۱،۷۸۱ دلار در صرافی بیت استمپ (Bitstamp) ثبت شده بود. حال، دقیقاً یک ماه بعد و در تاریخ ۱۳ آوریل، بیت کوین توانست با بیش از ۵ درصد رشد در ۲۴ ساعت گذشته، رکورد تاریخی جدیدی را در ۶۳،۴۷۸ دلار به ثبت برساند.

نمودار کندل ۱ ساعته قیمت بیت کوین در صرافی بیت استمپ.

داده‌های بای بیت (Bybt) نشان می‌دهند که به دنبال افزایش قیمت بیت کوین، در ۲۴ ساعت گذشته تقریباً ۹۰۰ میلیون دلار از قراردادهای این ارز دیجیتال، که حدود ۶۰ درصد از آنها قراردادهای فروش بوده‌اند، در صرافی‌های بایننس (Binance)، هوبی (Huobi)، بای بیت و اوکی اکس (OKEx) لیکوئید شدند.

چه عواملی باعث افزایش قیمت بیت کوین شده‌اند؟

رالی‌های صعودی بیت کوین اغلب با انتشار اخبار مثبت در مورد صنعت ارزهای دیجیتال همزمان بوده‌اند.

روز گذشته، گزارش شد که مجله تایم (TIME) با همکاری شرکت مدیریت سرمایه گری ‌اسکیل (Grayscale) مجموعه‌ای از ویدئوهای آموزشی با محوریت ارزهای دیجیتال را منتشر کرده است و در ازای آن، بیت کوین دریافت می‌کند. علاوه بر این، تایم قصد ندارد بیت کوین‌های دریافتی از این طریق را به ارز فیات تبدیل کند و این ارز دیجیتال را در ترازنامه خود نگهداری خواهد کرد.

خبر مثبت دیگر برای بیت کوین این که، شرکت مدیریت دارایی گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital) درخواست راه‌اندازی یک صندوق قابل ‌معامله در بورس (ETF) بیت کوین را در کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده به ثبت رسانده است.

اما مهم‌تر از همه، سهام صرافی رمزارزی کوین ‌بیس (Coinbase) در تاریخ ۱۴ آوریل با نماد COIN در بورس نزدک (Nasdaq) لیست خواهد شد. این موضوع، مهم‌ترین عامل رشد بیت کوین در روزهای گذشته بوده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments