تولید بیت کوین قاچاق انرژی است!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش آوای ورزقان: اکبر فرج‌نیا که مدیریت شرکت توزیع نیروی برق استان آذربایجان شرقی را بر عهده دارد، در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت:

تولید ارز دیجیتال با استفاده از انرژی برق در حکم قاچاق انرژی محسوب می‌شود، زیرا در سرانه مصرف برق کشور عنوانی با نام ارز دیجیتال وجود ندارد.

فرج نیا در قسمتی از سخنان خود اظهار داشت: انرژی برق با صرف هزینه زیاد بدست می‌آید و هزینه‌های آن را می‌توان به مثابه صنعتی در نظر گرفت که مواد اولیه را تبدیل به کالا کرده و محصول آن را بصورت یارانه‌ای در اختیار مردم قرار می‌دهد.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

فرج نیا در رابطه با ارز‌های دیجیتالی نیز گفت: تولید ارز دیجیتال با برق، قاچاق است.

وی در ادامه ضمن تاکید بر اظهارات قبلی خود اذعان داشت: ماینر یک واقعیت اجتماعی و غیر قابل کتمان در کشور است که البته مصرف هم دارد و بر همین اساس باید به دنبال یک راهکار برای حل مسائل این حوزه بود.

همچنین فرج‌نیا با اشاره به زمان پیک مصرف برق کشور که از 15 خرداد آغاز و تا 15 شهریور ادامه دارد گفت: یارانه برق در ایران بیش از 2 کشور چین و هند است و این در حالیست که شدت مصرف هموطنان عزیز ما در سال 2018 با رشد 60 درصدی روبرو بوده است.

فرج‌نیا این را هم گفت که متاسفانه کشور‌هایی مانند ترکیه، ارمنستان، چین و آذربایجان ورود هرگونه ماینر به کشور خود را ممنوع اعلام کرده‌اند اما در مقابل نزدیک به 100 درصد ماینر‌های وارد شده دست دوم و بصورت قاچاق وارد کشور شده‌اند.

فرج نیا قبلا نیز در این زمینه گفته بود: جای بسی تاسف است که باغبان‌های مراغه‌ای به جای پرداختن به مقوله کاشت و برداشت با پنهان کردن دستگاه‌های ماینر در باغ خود رویای دستیابی به ثروت هنگفت را در سر می‌پرورانند و به همین دلیل است که استخراج ارز‌های دیجیتال می‌تواند برای کشاورزی نیز تهدید به‌شمار آید.

نظرخود را در مورد سخنان این مقام مسئول با ما در میان بگذارید.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments