بیت کوین برنده‌ی جدال با اینتل و کوکاکولا!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

با توجه به روند روبه رشد بازار رمزارزها، بیت کوین با دستیابی به ارزش بازاری 205 میلیارد دلار توانست اینتل و کوکاکولا را پشت سر بگذارد. اینتل و کوکاکولا از برترین شرکت‌های سهامی عام می‌باشند.

با توجه به مسیر صعودی بازار ارز‌های دیجیتال در اوایل مرداد ماه، ارزش بیت کوین با افزایشی باورنکردنی از مرز 200 میلیارد دلار عبور کرد.

بنابراین می‌توان گفت بیت کوین توانسته بالاتر از شرکت‌های بزرگی همچون کوکاکولا و اینتل قرار گیرد.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

با توجه به اطلاعات بدست آمده از مارکو ترندز (Marco Trends)، در تاریخ 31 ژوئیه (10 مرداد) ارزش بازاری شرکت‌های اینتل و کوکاکولا به ترتیب 203 و 202 میلیارد دلار بوده است.

ارزش بازاری شرکت اینتل با توجه به انتشار گزارش‌های مالی ناامید کننده با افت شدیدی مواجه شده است. ارزش این شرکت در 1 مرداد به زیر 259 میلیارد دلار سقوط کرد و طی 4 روز ارزش آن تا 202 میلیارد دلار کاهش یافت.

در سال 2017 نیز بیت کوین توانست با ثبت ارزش باور نکردی 20 هزار دلاری بالاتر از اینتل قرار بگیرد و می‌توان گفت این بار اولی نیست که بیت کوین در رقابت با اینتل پیروز می‌شود. در آن زمان ارزش بیت کوین از 300 میلیارد دلار عبور کرد در حالی که ارزش اینتل در محدوده‌ی 220 میلیارد دلار قرار داشت.

با توجه به شیوع ویروس کووید-19، شرکت کوکاکولا نیز ضرر سنگینی را متحمل شد. ارزش سهام این شرکت در اسفند 98، بیش از 90 میلیارد دلار کاهش یافت و این کاهش قیمت رکوردی بود که شرکت کوکاکولا در 30 سال اخیر برای خود ثبت کرد.

اما بیت کوین بر خلاف این دو شرکت با رشد بازاری خود توانست به قله‌های باور نکردنی دست پیدا کند. با رسیدن ارزش بیت کوین در تاریخ 12 مرداد به 12 هزار دلار، واقعه‌ی تاریخی دیگری برای این ارز ثبت شد.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments