بیت کوین در آستانه یک رشد انفجاری! داده‌های تاریخی چه می‌گویند؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

اندیکاتور ذخیره ریسک (Reserve Risk) بیت کوین اخیراً از صفر عبور کرده که نویدبخش یک حرکت صعودی قوی برای پادشاه ارزهای دیجیتال است.

به گزارش رمزارز نیوز، بیت کوین هفته گذشته یک حرکت قوی به بالای ۳۰ هزار دلار انجام داد، با این حال، از آن زمان تاکنون با فشار فروش مواجه شده است. در زمان نگارش این خبر، بیت کوین در محدوده قیمتی ۲۹۷۵۰ دلار معامله می‌شود که نسبت به روز گذشته، حدود ۰٫۶ درصد افت دارد. با این حال، نباید این نکته مهم را فراموش کرد که قیمت بیت کوین از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون ۸۰ درصد افزایش یافته است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

در این میان، علی مارتینز (Ali Martinez)، تحلیلگر معروف بازار رمزارزها، به بررسی وضعیت یک شاخص درون زنجیره‌ای به نام ذخیره ریسک پرداخته که به یک حرکت صعودی قوی برای بیت کوین اشاره می‌کند. او معتقد است که این اندیکاتور بیت کوین پتانسیل رشد عظیمی را نشان می‌دهد! هنگامی که شاخص ذخیره ریسک بیت کوین به بالای صفر حرکت می‌کند، قیمت آن یک حرکت سهموی را نشان می‌دهد. چنین شرایطی در سال‌های ۲۰۱۲، ۲۰۱۳، ۲۰۱۵، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ به ترتیب منجر به صعود ۲۸۳۰ درصدی، ۵۶۶ درصدی، ۶۴۰۰ درصدی، ۹۹ درصدی و ۴۸۷ درصدی قیمت بیت کوین شده بود. حال، شاخص ذخیره ریسک بیت کوین دوباره از صفر عبور کرده است!

نمودار اندیکاتور ذخیره ریسک بیت کوین.
نمودار اندیکاتور ذخیره ریسک بیت کوین.

مارتینز همچنین در مورد سطوح حمایت و مقاومت قوی بیت کوین بیان کرد که محدوده مقاومتی ۳۰۲۷۰ تا ۳۲۱۵۰ دلار همچنان یک مانع سخت برای بیت‌کوین است که در آن، ۷۷۰ هزار آدرس ۳۶۰ هزار دلار بیت ‌کوین خریداری کرده‌اند. در همین حال، محدوده حمایتی ۲۹۳۳۰ تا ۳۰۲۰۰ دلار، جایی که ۷۰۰ هزار آدرس ۳۹۰ هزار دلار بیت کوین خریده‌اند، قوی است. اگر این سطح شکسته شد، مراقب باشید، حمایت کلیدی بعدی در محدوده ۲۷۶۰۰ تا ۲۸۴۵۰ دلار قرار دارد.

سطوح حمایت و مقاومت قوی بیت کوین
سطوح حمایت و مقاومت قوی بیت کوین.
منبع کوین‌گیپ

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments