قیمت بیت‌کوین به ۲۵ هزار دلار رسید!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در تاریخ ۲۵ دسامبر، قیمت بیت‌کوین (BTC) از ۲۵هزار دلار فراتر رفت و توانست در صرافی رمزارزی بیت‌استمپ (Bitstamp)، بالاترین رقم خود در طول تاریخ، یعنی ۲۵،۰۲۰ دلار را ثبت کند. علاوه بر این، این ارز دیجیتال با رسیدن ارزش بازار آن به بیش از ۴۶۰ میلیارد دلار، از شرکت خدمات مالی ویزا (Visa) نیز پیشی گرفت.

به گزارش یاهو فایننس (Yahoo Finance)، ارزش بازار شرکت ویزا، غول خدمات مالی جهان، ۴۶۰٫۰۶ میلیارد دلار ارزیابی می‌شود. این در حالی است که در تاریخ ۲۶ دسامبر، ارزش بازار بیت‌کوین برابر با ۴۶۱ میلیارد دلار گزارش شده است.

۱۳ شرکت برتر جهان از لحاظ ارزش بازار.

آیا مقایسه شبکه پرداخت ویزا با ارز دیجیتال بیت‌کوین درست است؟

بیت‌کوین، در اصل یک پروتکل نرم‌افزاری همتا به همتا است، در حالی که ویزا، یک شرکت انتفاعی است. از آن‌جایی که این دو، تفاوت‌های اساسی با یکدیگر دارند، برخی ممکن است مقایسه مستقیم آنها را درست ندانند.

اما پیشی گرفتن بیت‌کوین از ویزا، بیش از هر چیز دیگری، یک امر نمادین است و ارزش فعلی بازار بیت‌کوین از لحاظ تئوری، آن را به سیزدهمین شرکت بزرگ در جهان تبدیل می‌کند.

در همین حال، در طول سال ۲۰۲۰ میلادی، علاقه سرمایه‌گذاران سازمانی به بیت‌کوین در حال افزایش بوده است. از آن‌جایی که تقاضای سازمان‌ها برای بیت‌کوین به طور چشمگیری افزایش یافته است، پیشی گرفتن از ارزش بازار شرکت ویزا، می‌تواند اعتماد موسسه‌ها به بیت‌کوین را بیشتر کند.

روز به روز، موسسه‌ها و سرمایه‌گذاران معتبر بیشتری از طریق شرکت گری‌اسکیل (Grayscale) و بازار آتی بیت‌کوین در بورس کالای شیکاگو (CME)، به خرید این ارز دیجیتال اقدام می‌کنند. در حال حاضر، دارایی‌های تحت مدیریت گری‌اسکیل، نزدیک به ۱۷ میلیارد دلار بوده و ارزش بهره باز قراردادهای آتی بیت‌کوین در CME، بالای ۱ میلیارد دلار گزارش شده است.

همچنین، به دنبال پشتیبانی از بیت‌کوین توسط شرکت‌های بزرگ اسکوئر (Square) و پِی‌پال (PayPal)، شرکت ویزا نیز در ماه‌های اخیر اشتیاق بیشتری نسبت به ارزهای دیجیتال نشان داده است. به عنوان مثال، وایرکس (Wirex)، صادرکننده کارت‌های بدهی رمزارزی ویزا، به عضو اصلی این شرکت در اروپا تبدیل شد. به گفته کوی شفیلد (Cuy Sheffield)، مدیر ارشد و رئیس بخش ارز دیجیتال ویزا، ارزهای دیجیتال این توانایی را دارند که پرداخت دیجیتال را برای تعداد بیشتری از مردم و در مکان‌های مختلف، امکان‌پذیر کنند.

هدف بعدی بیت‌کوین چیست؟

معامله‌گران و تحلیل‌گران درون‌ زنجیره‌ای، مسیر بیت‌کوین در کوتاه مدت را همچنان خوشبینانه ارزیابی می‌کنند. به گفته تحلیل‌گران، سطوح ۲۳،۰۶۹ دلار و ۲۳،۳۷۷ دلار، سطوح حمایتی اصلی بیت‌کوین در آینده نزدیک هستند. مدل قیمت IOMAP وب‌سایت اینتودبلاک (IntoTheBlock) نشان می‌دهد که در حال حاضر، تقریباً ۹۰۰هزار آدرس، حدود ۷۹۶ هزار دلار بیت‌کوین را در این محدوده خریداری کرده‌اند.

سطوح حمایتی بیت‌کوین بر اساس داده‌های درون زنجیره‌ای.

تا زمانی که قیمت بیت‌کوین، بالاتر از محدوده حمایتی اصلی قرار داشته باشد، معامله‌گران رالی گسترده‌تری را برای بازار ارزهای دیجیتال پیش‌بینی می‌کنند.

مایکل ون ده پوپه (Michael van de Poppe)، تحلیل‌گر بازار کوین‌تلگراف (Cointelegraph)، پیش‌بینی می‌کند که کل سرمایه بازار ارزهای دیجیتال، به زودی از ۷۸۰ میلیارد دلار نیز فراتر رود. به گفته پوپه، در صورتی که سطوح ۵۵۰ و ۴۵۰ میلیارد دلار برای ارزش بازار ارزهای دیجیتال حفظ شوند، روند صعودی بعدی بازار، این رقم را به بالاتر از اوج تاریخی خود خواهد رساند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments