افت قیمت بیت‌کوین به دنبال انتشار خبر موفقیت‌آمیز بودن آزمایش‌های واکسن کووید-۱۹

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به نظر می‌رسد که بیت‌کوین (BTC) از هیاهوی حاصل از نتایج خوب آزمایش‌های واکسن کووید-۱۹ خوشش نیامده است. با کاهش ۶ درصدی قیمت بیت‌کوین در پی انتشار این اخبار، وضعیت دلار بهبود پیدا کرده و بازار سهام ایالات متحده نیز رشد غیرمنتظره‌ای را تجربه کرده است.

صبح روز ۹ نوامبر، به دنبال انتشار اخبار موفقیت‌آمیز بودن واکسن کووید-۱۹ ساخته‌شده توسط شرکت‌ داروسازی فایزر (Pfizer) با همکاری شرکت بیوتکنولوژی بیواِن‌تک (BioNTech)، قیمت ارز دیجیتال بیت‌کوین به شدت کاهش یافت. بر اساس داده‌های وب‌سایتTradingView ، ارز دیجیتال بیت‌کوین از ساعت ۱۲:۰۰ بعد از ظهر تا ۳:۰۰ بعد از ظهر روز ۹ نوامبر، با یک کاهش قیمت تقریباً هزار دلاری (بیش از ۶ درصد) مواجه شده و از ۱۵،۸۰۰ دلار به حدود ۱۴،۹۰۸ دلار رسید.

افت قیمت ارز دیجیتال بیت‌کوین به دنبال انتشار اخبار واکسن کووید-۱۹
Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

اوایل صبح روز ۹ نوامبر، شرکت داروسازی فایزر با انتشار بیانیه‌ای ادعا کرد که واکسن کووید-۱۹ ساخته‌شده توسط آن که بر روی ۴۳,۵۳۸ شرکت‌کننده آزمایش شده، تقریباً ۹۰ درصد مؤثر بوده است. در حال حاضر، این واکسن برای دریافت مجوز استفاده‌ی اضطراری (EUA)، منتظر تأیید نهایی سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) است که انتظار می‌رود در هفته‌ی سوم ماه نوامبر اتفاق بیفتد.

بر خلاف ارز دیجیتال بیت‌کوین، در پی پوشش اخبار واکسن کووید-۱۹ در رسانه‌های مختلف، بازارهای مالی سنتی جان تازه‌ای گرفتند. در معاملات روز ۹ نوامبر، شاخص اقتصادی بازار بورس میانگین صنعتی داو جونز، بیش از هزار واحد افزایش یافته و منجر به افزایش قدرت بازار سهام ایالات متحده شد. همچنین، شاخص بورس S&P 500 نیز یک افزایش ۴ درصدی را تجربه کرد. در همین حال، طلا طی چند ساعت گذشته بیش از ۵ درصد افت قیمت داشته و همچنان به این روند کاهشی ادامه می‌دهد.

افت قیمت طلا به دنبال انتشار اخبار واکسن کووید-۱۹

علاوه‌بر طلا و ارز دیجیتال بیت‌کوین، سایر کسب و کارهایی نیز که طی همه‌گیری ویروس کرونا سود قابل‌توجهی را کسب کرده بودند، با افت ارزش سهام شرکت‌های خود روبه‌رو شدند. در همین راستا، ارزش سهام پلتفرم کنفرانس ویدیویی زوم (Zoom) تقریباً ۱۹ درصد کاهش یافت. همچنین، غول دنیای سرگرمی نتفلیکس (Netflix) افت ۱۰ درصدی ارزش سهام خود را تجربه کرد. حتی، ارزش سهام غول تجارت الکترونیکی آمازون (Amazon) نیز بیش از ۵ درصد افت کرد.

علی‌رغم افزایش سطح نوسانات در بازار ارزهای دیجیتال، کَنترینگ کلارک (Cantering Clark)، معامله‌گر معروف دارایی‌های دیجیتال تأکید کرد که بعید به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران بلندمدت تحت تأثیر این وضعیت به وجودآمده قرار بگیرند.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments