مدیر عامل پی‌پال: بیت کوین سلاح اقتصادی چین علیه آمریکا است!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

پیتر تیل (Peter Thiel)، مدیر عامل و هم‌بنیانگذار پی‌پال (PayPal)، طرفدار سرسخت بیت کوین (BTC) است، اما زمانی که چین آن را استخراج و یا استفاده ‌کند، از این ارز دیجیتال متنفر می‌شود!

در یک کنفرانس مجازی که توسط بنیاد ریچارد نیکسون (Richard Nixon Foundation) ترتیب داده شد، تیل اظهار داشت که دولت چین ممکن است از بیت کوین به عنوان ابزاری برای تضعیف سیاست خارجی و پولی ایالات متحده حمایت کند.

تیل می‌گوید:

با این که من طرفدار ارزهای دیجیتال و بیت کوین هستم، اما در این برهه زمانی معتقدم که بیت کوین را باید تا حدی به عنوان یک سلاح مالی چینی علیه ایالات متحده دانست که می‌تواند ارزهای فیات و به ویژه، دلار آمریکا را تهدید کند.

جهان در برابر ایالات متحده!

تیل توضیح داد که بیت کوین در کل ایده ارزهای فیات را تهدید می‌کند، اما به خصوص برای دلار آمریکا خطرناک‌تر است. او از استراتژیست‌های ایالات متحده خواست هنگام بررسی چشم‌انداز ژئوپلیتیک بین‌المللی، تحولات مربوط به بیت کوین را جدی‌تر بگیرند.

با این حال، هودلرهای بیت کوین تنها کسانی نیستند که ممکن است از این که این ارز دیجیتال، اسلحه حزب کمونیست چین خوانده شده است، آزرده شوند. به گفته مدیر عامل پی‌پال، استفاده از یورو خود یک سلاح دیگر چینی‌ها برای از بین بردن قدرت ایالات متحده در کنترل برخی از جنبه‌های مهم اقتصاد جهان است.

در همین راستا، تیل می‌گوید:

چین دوست ندارد که ایالات متحده این ارز ذخیره‌ای را در اختیار داشته باشد؛ چون در این صورت ما قدرت زیادی در زنجیره‌های تأمین نفت و مواردی از این دست، خواهیم داشت. آنها همچنین نمی‌خواهند که رنمینبی به یک اندوخته ارزی تبدیل شود؛ چون شما باید حساب سرمایه خود را باز کنید و کارهایی را انجام دهید که آنها نمی‌خواهند. من فکر می‌کنم که یورو نیز تا حدودی یک سلاح چینی در برابر دلار است.

تیل در مورد DECP، ارز دیجیتال بانک مرکزی چین نیز اظهار داشت که نمی‌توان آن را با ارزهای دیجیتال مقایسه کرد و آن را «یک ابزار سنجش دیکتاتوری» نامید.

رقابت جهانی در حوزه تکنولوژی!

کشورهای زیادی در سراسر جهان در حال توسعه ارز دیجیتال خود هستند. حتی ایالات متحده نیز در حال پیشبرد ایده ایجاد دلار دیجیتال است که ویژگی‌های بسیار مشابهی با ارز دیجیتال چینی دارد.

مدیر عامل پی‌پال نگران قدرت نوآوری و خلاقیت چین نیست، بلکه بیشتر نگران قدرت آن در کپی کردن است. وی در پاسخ به مایکل پمپئو توضیح داد که چین در زمینه فناوری بلاکچین پیشرفت زیادی نداشته است. با این حال، اگر چین از لحاظ فناوری به موقعیت برابری با ایالات متحده برسد، غرب برتری خود را به عنوان یک قدرت ژئوپلیتیک جهانی از دست خواهد داد.

تیل همچنین از اپل، گوگل و فیس‌بوک به عنوان شرکت‌هایی یاد کرد که به دلیل همکاری با چین، دارای مشکلات ساختاری هستند.

غول پرداخت پی‌پال، در روند صعودی اخیر بیت کوین و افزایش پذیرش ارزهای دیجیتال نقش اساسی داشته است.

قیمت بیت کوین قبل و بعد از پشتیبانی پی‌پال از آن.

پی‌پال اخیراً از راه‌اندازی سرویس خرید، ذخیره و پردازش پرداخت‌های رمزارزی برای مشتریان آمریکایی خبر داد. این شرکت قرار است این سرویس خود را تا پایان سال جاری میلادی، در کشورهای دیگر نیز ارائه دهد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments