تحلیلگر معروف: روند صعودی بیت کوین تا ۷۰۰ روز دیگر ادامه دارد!

زمان مطالعه: 4 دقیقه

به نظر می‌رسد حرکت فعلی بیت کوین منعکس‌کننده گذشته آن است و الگوی قابل‌توجهی از رشد و انعطاف‌پذیری را ارائه می‌دهد. در همین راستا، تحلیلگران هم تکرار روند صعودی تاریخی بیت کوین را برای این ارز دیجیتال پیش‌بینی می‌کنند.

به گفته علی مارتینز، تحلیلگر معروف، روند فعلی بیت‌ کوین می‌تواند بازتاب روند صعودی آن بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ و همچنین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ باشد.

مارتینز با تجزیه و تحلیل روند و سود چرخه‌های صعودی گذشته، اوج بعدی بیت کوین را در اکتبر ۲۰۲۵ پیش‌بینی می‌کند.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

به گفته مارتینز، در روند صعودی ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ شاهد افزایش قیمت بیت کوین از زیر ۲۰۰ دلار به ۲۰ هزار دلار بودیم. در همین حال، در چرخه ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ هم قیمت بیت کوین از حدود ۳،۱۰۰ دلار به ۶۹ هزار دلار رسید. مارتینز می‌گوید:

تاریخ بیت کوین ممکن است تکرار شود… این بدان معناست که بیت کوین هنوز ۷۰۰ روز حرکت صعودی در پیش رو دارد.

bitcoin-bullish-momentum-before-top-
عملکرد قیمتی بیت کوین پس از ثبت کف چرخه فعلی.

تایید احتمالی یک صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین می‌تواند یکی از محرک‌های اصلی بازار صعودی بعدی باشد. با این حال، دن مورهد، مدیرعامل Pantera Capital، معتقد است که شعار معروف وال استریت، یعنی «شایعه را بخر، اخبار را بفروش»، ممکن است پس از محقق شدن این خبر، باعث یک روند نزولی شود. به گفته مورهد، این الگو هنگام راه‌اندازی قراردادهای آتی بیت کوین در بورس کالای شیکاگو (CME) و همچنین، عرضه عمومی سهام کوین بیس هم مشهود بود. به این صورت که قبل از این رویدادها، بازار رشد قابل‌توجهی داشت، اما بلافاصله پس از آن، یک بازار نزولی آغاز شد.

bitcoin-bullish-momentum
قیمت بیت کوین قبل و بعد از رویدادهای مهم.

با این وجود، پیش‌بینی می‌شود که ETFها دسترسی به بیت کوین را متحول کنند و مشارکت سرمایه‌گذاران نهادی در این بازار را افزایش دهند.

پیش‌بینی قیمت بیت کوین برای چرخه بعدی

در این میان، اعتقاد بر این است که به طور خاص، ETF اسپات بیت کوین شرکت بلک راک (BlackRock)، یک تغییردهنده بازی خواهد بود و تحلیلگران آن را به راه‌اندازی ETFهای طلا در اوایل دهه ۲۰۰۰ تشبیه می‌کنند. در واقع، همان‌طور که ETFهای طلا سرمایه‌گذاران جدیدی را برای این دارایی به ارمغان آورد و به آن به عنوان یک سرمایه‌گذاری مشروعیت بخشید، پیش‌بینی می‌شود که ETFهای بیت کوین هم تقاضا برای این ارز دیجیتال را افزایش داده و به آن به عنوان یک کلاس دارایی، اعتبار بیشتری بدهند.

ماهیت چرخه‌ای بیت کوین هم که توسط قوانین عرضه و توزیع شفاف آن هدایت می‌شود، از این چشم‌انداز صعودی پشتیبانی می‌کند.

در این میان، مورهد هم با پیش‌بینی مارتینز موافق است و تأکید می‌کند که اگر روندهای گذشته ادامه یابد، رالی فعلی بیت کوین ممکن است تا اکتبر یا نوامبر سال ۲۰۲۵ ادامه یابد.

bitcoin-bullish-momentum
چرخه‌های چهار ساله بیت کوین.

در همین حال، محیط اقتصادی و نظارتی گسترده‌تر نیز در روند قیمت ارزهای دیجیتال نقش مهمی دارد. پیروزی‌های حقوقی اخیر برای ریپل و روند قانونی سریع سم بنکمن-فرید و بایننس، نشان‌دهنده وضوح و بلوغ قانونی رو به رشد در صنعت کریپتو است.

بنابراین، ترکیبی از الگوهای تاریخی، تایید احتمالی ETF اسپات بیت کوین و محیط نظارتی مطلوب، نشان می‌دهد که بیت کوین ممکن است حرکت صعودی خود را در ۷۰۰ روز آینده حفظ کند و موقعیت خود را در سیستم مالی تقویت نماید.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع بی‌این‌کریپتو

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

3 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

یه درصد به بیت کوین ۱۵هزتر دلاری فکرم نکنید قول میدم شب یلدا ۴۰رد کنه واسه عید به ۶۰تا برسه

علی مارتینز اشتباه میکند ، بیت کوین این فصل نخواهد توانست بالاتر از ۴۰هزار رو ببیند و دوباره به زیر ۱۵هزار سقوط خواهد کرد تا یک سال آتی

روی چه حساب و تحلیلی میفرمایید که زیر ۱۵ هزار سقوط میکند لطفا بدون اطلاعات نشید بازیچه دارایی مردم
اگر خبر یا صحبتی دارید کاملا شرح بدید