پلن بی: بازار صعودی بیت کوین هنوز تمام نشده است!

زمان مطالعه: 4 دقیقه

به نظر می‌رسد که قیمت بیت کوین (BTC) پس از دستیابی به بالاترین رکورد تاریخی خود در اوایل ماه مارس، زیر سطح ۶۰ هزار دلار متوقف شده باشد. با این حال، پلن بی (PlanB)، تحلیل‌گر مشهور ارزهای دیجیتال و خالق مدل انباشت به جریان (Stock-to-Flow)، معتقد است که بیت کوین هنوز فضای زیادی برای رشد دارد.

پلن بی روز جمعه ۲۶ مارس در توییت خود نوشت:

از نظر من، تنها ۴ ماه است که وارد بازار گاوی شده‌ایم و هنوز تا پایان آن فاصله داریم.

وی با اشاره به مسیر فعلی بیت کوین در یکی از نمودارهای انباشت به جریان خود افزود:

بیت کوین تازه در ابتدای مسیر خود قرار دارد.

چندین مدل انباشت به جریان برای بیت کوین وجود دارد که مسیر قیمت این ارز دیجیتال را متناسب با رویدادهای هالوینگ و عرضه آن در طول زمان نشان می‌دهد.

تون ویز (Tone Vays)، یوتیوبر و معامله‌گر مشهور بازار مشتقه نیز دیدگاه صعودی نسبت به آینده بیت کوین دارد، اگرچه او معتقد است که کاهش قیمت این ارز دیجیتال نیز دور از ذهن نیست.

ویز می‌گوید:

بیت کوین در مرحله تثبیت قیمت است، اما من این بازار را همچنان صعودی می‌دانم. در حالی که هنوز احتمال کاهش قیمت بیت کوین به پایین‌ترین سطح ماهانه در محدوده ۴۸ هزار دلار وجود دارد، اما من معتقدم که تا قبل از ژوئن، قیمت این ارز دیجیتال به ۷۰ هزار دلار خواهد رسید.

بازگشت بیت کوین به کانال ۵۵ هزار دلار!

در چند روز گذشته، اوضاع بازار برترین ارز دیجیتال جهان چندان خوب نبود. به دنبال انتشار اخبار مبنی بر پذیرش بیت کوین به عنوان ابزاری برای پرداخت توسط شرکت خودروسازی تسلا (Tesla)، قیمت این ارز دیجیتال به بیش از ۵۷ هزار دلار صعود کرد. با این حال، اوضاع به شدت معکوس شد و بیت کوین ناگهان یک روند نزولی به خود گرفت.

در ۴۸ ساعت بعد، بیت کوین تقریبا ۷ هزار دلار از ارزش خود را از دست داد و حتی باعث ایجاد نگرانی‌هایی شد مبنی بر این که، ممکن است برای اولین بار از اوایل ماه مارس قیمت این ارز دیجیتال به کمتر از ۵۰ هزار دلار سقوط کند.

اما در این مرحله، بیت کوین مسیر خود را معکوس کرد و به آرامی به بالاتر از ۵۳ هزار دلار رسید. اگرچه در این میان، نگرانی‌هایی نیز وجود داشت مبنی بر این که، منقضی شدن ۶ میلیارد دلار از قراردادهای اختیار معامله در روز جمعه ۲۶ مارس می‌توانند باعث کاهش قیمت این ارز دیجیتال شود، اما چنین نشد.

درست برعکس، بیت کوین روند صعودی تدریجی خود را ادامه داد و به بالاترین قیمت روزانه خود در ۵۵،۶۰۰ دلار رسید. در زمان انتشار این خبر، قیمت بیت کوین تا ۵۴،۵۹۵ دلار اصلاح شده است، اما همچنان رشد ۳٫۴ درصدی را در بازه زمانی ۲۴ ساعته نشان می‌دهد.

نمودار کندل ۴ ساعته قیمت بیت کوین.

نکته قابل توجه این که، ارزش بازار بیت کوین نیز پس از چند روز وقفه در کمتر از ۱ تریلیون دلار، توانسته است این سطح را پس بگیرد.

کاهش میزان تسلط بیت کوین بر بازار همزمان با رشد آلت کوین‌ها!

بازار آلت کوین‌ها نیز که از افت قیمت رهبر خود متضرر شده بود، در ۲۴ ساعت گذشته واکنش خوبی نشان داده است. چند روز پیش، قیمت اتریوم (ETH) به حدود ۱،۵۵۰ دلار کاهش یافت. اما آلت کوین برتر بازار توانست به خوبی این افت قیمت را جبران کند و در حال حاضر، با ۴٫۱۵ درصد رشد با قیمت ۱،۶۸۵ دلار معامله می‌شود.

بیشتر آلت کوین‌های دیگر نیز در ۲۴ ساعت گذشته، سبزپوش بوده‌اند.

نگاهی کلی به وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته.

آلت کوین‌های در حال رشد توانسته‌اند میزان تسلط بیت کوین بر بازار را به ۶۰٫۵ درصد کاهش دهند. چند روز پیش، معیار مقایسه ارزش بازار بیت کوین با تمام دارایی‌های رمزارزی بالاتر از ۶۲ درصد بود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments