آیا زمان خرید بیت کوین در کف قیمت فرا رسیده است؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

نتایج تحقیقات نشان می‌دهند کسانی که بین ۶ تا ۱۸ ماه پیش بیت‌کوین خریده‌ بودند، ضررهای زیادی را متحمل شده‌اند. به گزارش پلتفرم تجزیه و تحلیل بلاکچین CryptoQuant، فروش شدیدی از سوی تعداد زیادی از هولدرهای این رمزارز در چند وقت اخیر اتفاق افتاده است.

توکن‌های خریداری شده در طول بازار صعودی 2021 به شدت در حال فروخته شدن هستند

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

به گزارش سایت کوین تلگراف، از آنجایی که جفت ارز بیت کوین به دلار آمریکا نزدیک به سطوحی است که از سال 2020 به ندرت دیده شده، دیگر فقط استخراج کنندگان نیستند که با مشکل مواجه شده‌اند.

ادریس، از تیم CryptoQuant، با تجزیه و تحلیل شاخص عمر خروجی‌های تراکنش خرج‌ شده (SOAB) در جریان مبادلات بیت ‌کوین نشان داد کسانی که بین آوریل 2021 و آوریل 2022 خرید کرده‌اند، دارایی‌های خود را به صورت انبوه و به قیمتی کمتر از خریدشان می‌فروشند.

نمودار SOAB برای بیت کوین

او در ادامه گفت:

با نگاهی به نمودار، آشکار است که توکن‌ها بین 6 تا 18 ماه پیش با حجمی بسیار بالا فروخته شده‌اند. چنین رویدادهایی را نباید ساده انگاشت؛ زیرا اغلب در پایین‌ترین سطح بازارهای نزولی رخ می‌دهند. تنها سوال این است که آیا پایین‌ترین قیمت اخیر در ژوئن در 17600 دلار، کف حرکت نزولی خواهد بود یا خیر.

به گفته ادریس، این نوع کاپیتولاسیون‌ها معمولاً در ماه‌های آخر یک بازار نزولی رخ می‌دهند، که نشان‌دهنده تشکیل کف بالقوه در آینده نزدیک است.

در همین حال، Caue Oliveira، یکی دیگر از همکاران CryptoQuant، با تجزیه و تحلیل شاخص نسبت سود خروجی مصرف شده (SOPR) بیت کوین، یکی دیگر از روندهای تاریخی تکراری در نزول بازار را برجسته کرد.

شاخص SOPR قیمت پرداخت شده برای خرید بیت کوین را بر قیمتی که بر روی آن فروخته می‌شود، تقسیم می‌کند. رقم حاصل حول عدد یک در نوسان است، که مقادیر زیر آن نشان‌دهنده بازار نزولی است؛ زیرا در چنین شرایطی، سرمایه‌گذاران به شدت متحمل ضرر می‌شوند.

بر اساس داده‌های شرکت تجزیه و تحلیل زنجیره‌ای Glassnode، تا 29 سپتامبر، SOPR  تعدیل ‌شده کمی بیش از 0.95 بوده است. این عدد به سمت 1 حرکت می‌کند؛ زیرا در ماه ژوئن به پایین‌ترین سطح خود رسیده است، که نشان می‌دهد فرصت خرید در کف ممکن است دیگر رسیده باشد.

شاخص SOPR  تعدیل ‌شده برای بیت کوین.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

به نظرم به همین صورت است