نظر تحلیلگران درباره قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

جامعه بیت کوین در مورد اینکه قیمت این ارز دیجیتال در سال میلادی آینده افزایش می‌یابد یا سقوط می‌کند، اختلاف نظر دارند.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

به گزارش سایت کوین تلگراف، گروهی از تحلیلگران ادعا می‌کنند که قیمت بیت کوین در ماه‌های آینده بین ۱۲ هزار دلار تا ۱۶ هزار دلار خواهد بود. این پیش‌بینی با توجه به یک محیط بی‌ثبات اقتصادی، قیمت سهام، تورم، داده‌های فدرال رزرو و (حداقل طبق گفته ایلان ماسک) رکود احتمالی که می‌تواند تا سال ۲۰۲۴ ادامه داشته باشد، انجام شده است. از طرف دیگر، اینفلوئنسرها و ماکسیمالیست‌های بیت ‌کوین معتقدند که قیمت این ارز دیجیتال می‌تواند به ۸۰ هزار دلار و حتی بیشتر از آن افزایش یابد.

در این میان، شواهدی برای حمایت از هر دو طرف وجود دارد. در واقع، مسئله مهم این است که آنها به افق‌های زمانی متفاوتی نگاه می‌کنند.

بررسی احتمال افزایش قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳

روند صعودی بیت کوین از نظر تاریخی با یک چرخه چهار ساله منطبق است که شامل انباشت (خرید)، روند صعودی، توزیع (فروش) و روند نزولی است. به طور کلی، انتظار می‌رود که مرحله انباشت این فرآیند در سال ۲۰۲۳ آغاز شود، اگرچه برخی معتقدند که این مرحله ممکن است تا سال ۲۰۲۴ به تعویق بیفتد. با این وجود، احتمالاً در اواسط سال ۲۰۲۳ شاهد افزایش قیمت‌ها خواهیم بود. به گفته برخی از تحلیلگران، زمانی که بازار نزولی ۸۰ هفته‌ای به پایان برسد، می‌توانیم شاهد شروع یک بازار صعودی در حدود ماه آوریل ۲۰۲۳ باشیم.

میانگین مدت زمان بازارهای نزولی بیت کوین.

ماهیت ضد تورمی بیت کوین، از طریق رویداد هاوینگ آن نیز، ایده افزایش قیمت در طول زمان را تقویت می‌کند. هاوینگ بعدی بیت کوین قرار است در ماه می یا آوریل سال ۲۰۲۴ اتفاق بیفتد.

احتمال کاهش قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳ چقدر است؟

در مقابل، گروهی دیگر از تحلیلگران معتقدند که به این زودی‌ها یا حتی در سال ۲۰۲۳، شاهد افزایش قیمت بیت کوین نخواهیم بود. در همین راستا، یکی از تحلیلگران شرکت سرمایه‌گذاری InTheMoneyStocks، می‌گوید حتی این احتمال وجود دارد که قیمت بیت کوین تا ۳،۵۰۰ دلار سقوط کند. به گفته این تحلیلگر، در کوتاه مدت ممکن است شاهد اندکی جهش باشیم و سپس، قیمت بیت کوین می‌تواند به محدوده ۱۲ هزار دلار تا ۱۳ هزار دلار کاهش یابد و در بدترین حالت، حتی احتمال سقوط آن به کمتر از سطح ۱۰ هزار دلار و محدوده ۳،۵۰۰ دلار هم وجود دارد. این تحلیلگر می‌گوید که این سقوط می‌تواند معادل فروپاشی Amazon.com در عصر دات کام باشد.

اگر قیمت بیت کوین به ۱۲ هزار دلار یا کمتر سقوط کند، ماینرها هم ممکن است با مشکل کاهش سودآوری روبه‌رو شوند. این بدان معناست که پردازش معاملات با مشکل مواجه خواهد شد، موضوعی که می‌تواند صنعت را فلج کند.

احساسات همچنان صعودی است!

در حال حاضر، نگرانی‌های زیادی در مورد چرخه چهار ساله بیت کوین وجود دارد و برخی معتقدند که به دلیل شرایط فعلی و دلایل مختلف، این چرخه‌ها ممکن است دیگر اعمال نشوند. یکی از این دلایل، این است که بر خلاف چرخه‌های قبلی، بیت کوین دیگر تنها نیست و باید با بخش‌های دیگری، از جمله امور مالی غیرمتمرکز (دیفای)، گیم‌فای، توکن‌‌های غیرقابل تعویض (NFT) و …، رقابت کند. با این حال، بیت کوین هنوز هم یکی از رمزارزهایی است که مؤسسات در هنگام ورود به دنیای ارزهای دیجیتال، به آن جذب می‌شوند.

با در نظر گرفتن همه موارد، این احتمال وجود دارد که قیمت بیت کوین در اواسط سال ۲۰۲۳ افزایش یابد، اگرچه در ماه‌های آینده ممکن است شاهد کاهش قیمت‌ها باشیم.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

این تحلیل ها با واقعیت بازار همخوانی ندارد این افراد به فکر ایجاد جو در بازار هستند

زمان ان رسیده هست که ارزهای دیجیتال معتبر را دربهترین شرایط شکارکنیم و نگه داریم اینده از ان کسانی هست که از همین الان خریدهای پله ای نجام بدن