آخرین مقاومت بیت‌کوین شکسته شد!

زمان مطالعه: 4 دقیقه

ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) با ثبت بالاترین قیمت خود از ابتدای ماه دسامبر،  مقاومت سطح ۲۰ هزار دلار را شکست و به بالاتر از 20700 دلار رسید.

قیمت بیت‌کوین در تاریخ 16 دسامبر، توانست طی یک روند صعودی جدید به بالاترین سطح خود در طول تاریخ برسد و مرز ۲۰ هزار دلار را رد کند.

بررسی اجمالی بازار ارزهای دیجیتال.

داده‌های منتشرشده توسط وب‌سایت‌های کوین‌تلگراف (Cointelegraph)، تریدینگ‌ویو (TradingView) و کوین۳۶۰ (Coin360) نشان می‌دهند که بیت‌کوین در روز چهارشنبه، ۱۶ دسامبر، توانسته است قیمت 20,707 دلار را ثبت کند.

نمودار ۳ روزه‌ی قیمت بیت‌کوین (دلار آمریکا).این افزایش قیمت، باعث کاهش احساسات نزولی بازار شده است. پیش از این، پس از عدم موفقیت بیت‌کوین در شکستن مقاومت محدوده‌ی ۱۹،۵۰۰ دلار تا ۲۰هزار دلار در طول ماه دسامبر، این ارز دیجیتال به کمتر از ۱۷،۵۵۰ دلار نیز سقوط کرده بود.

در این هفته، حمایت مجدد از سوی خریداران شدت گرفته و تمایل بیت‌کوین برای شکستن مقاومت بزرگ فروش در ۲۰هزار دلار بیشتر شده است. همان‌طور که پیش‌تر نیز گفته شد، اطلاعات کمی برای پیش‌بینی رفتار بیت‌کوین در بالای سطح ۲۰هزار دلار وجود دارد و در حال حاضر، تنها یک فروش جزئی در سطوح بالاتر پیش‌بینی می‌شود.

سطوح خرید و فروش بیت‌کوین در صرافی رمزارزی بایننس (Binance) از تاریخ ۱۵ دسامبر.

مایکل ون ده پوپه (Michaël van de Poppe)، تحلیل‌گر بازار کوین‌تلگراف اظهار داشت، عبور قیمت بیت‌کوین به بالاتر از منطقه‎ی مقاومتی و نزدیک‌شدن آن به یک رکورد جدید، نشانه‌ی یک روند صعودی است. به گفته‌ی پوپه، در صورتی که محدوده‌ی ۱۹،۴۰۰ دلار تا ۱۹،۵۰۰ دلار، به یک محدوده‌ی حمایتی تبدیل شود، قیمت بیت‌کوین می‌تواند تا ۲۰،۵۰۰ دلار تا ۲۱هزار دلار افزایش یابد.

در همین حال، تحلیل‌گران معتقدند که گزارش‌های منتشرشده مبنی بر موافقت ایالات متحده در مورد بسته‌ی حمایتی ویروس کرونا به ارزش ۹۰۰ میلیارد دلار، در افزایش قیمت بیت‌کوین مؤثر بوده است.

در زمان انتشار این خبر، قیمت بیت‌کوین در محدوده‌ی 20،700 دلار در نوسان بوده و نوسانات در بازه‌های زمانی کوتاه مدت بیشتر شده است.

bitcoin-breaking-last-big-resistance-before-20k

از سوی دیگر، بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید، ارز دیجیتال بیت‌کوین جایگاه سوم پر معامله‌ترین بازارها را به خود اختصاص داده و توانسته است از بازارهای سرمایه‌ی سنتی مانند طلا و اوراق قرضه پیشی بگیرد. در این فهرست، سهام فناوری (۵۲ درصد) و موقعیت‌های فروش دلار (۱۸ درصد)، به ترتیب در جایگاه‌های اول و دوم قرار دارند.

این نظرسنجی توسط شرکت خدمات مالی مریل لینچ (Merrill Lynch)، متعلق به بانک آو امریكا (Bank of America Merrill Lynch)، در بازه‌ی زمانی ۴ تا ۱۰ دسامبر و در میان ۲۱۷ شرکت سرمایه‌گذاری ۵۳۴ میلیارد دلاری، انجام شده است.

در یکی از سوال‌ها، از شرکت‌کنندگان پرسیده شده بود که آیا در موقعیت‌ خرید بیت‌کوین قرار دارند یا خیر، که پاسخ ۱۵ درصد از آنها مثبت بود. این رقم نسبت به ماه گذشته، سه برابر بیشتر شده است.

در سالی که چاپ پول و انتشار بسته‌های حمایتی، باعث ترس از تورم گسترده‌ شده است، روند خروج سرمایه از پول نقد و ورود آن به بازار دارایی‌های غیرمرتبط مانند بیت‌کوین به وضوح مشاهده می‌شود.

در همین راستا، بسیاری از مدیران سرمایه‌گذاری به طور جدی خرید بیت‌کوین را آغاز کرده‌اند که از جمله‌ی معروف‌ترین این سرمایه‌گذاری‌ها، می‌توان به خرید تعداد قابل‌توجهی بیت‌کوین توسط شرکت‌های مایکرواستراتژی (MicroStrategy) و اسکوئر (Square) اشاره کرد. در هفته‌ی گذشته، شرکت بیمه‌ی مس‌میوچوآل (MassMutual) و شرکت سرمایه‌گذاری رافر (Ruffer) نیز از سرمایه‌گذاری خود روی بیت‎کوین خبر داده بودند.

این اولین باری نیست که نام بیت‌کوین در نظرسنجی ماهانه‌ی بنک آو امریکا ظاهر می‌شود. پیش از این در دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی نیز، بیت‌کوین در فهرست شلوغ‌ترین بازارهای معاملاتی قرار گرفته بود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments