خودپردازهای بیت کوین درگیر قانون‌گذاری‌های سخت‌گیرانه‌تر!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

چشم‌انداز قانون‌گذاری جهانی درمورد خودپردازهای بیت کوین و درکل خودپردازهای رمزارزی، درحال تغییر و سخت‌گیرانه‌تر شدن است.

متخصصان پیش‌بینی می‌کنند که خودپردازهای بیت کوین، که با نام BATM شناخته می‌شوند و این روزها در کشورهای مختلف بسیار محبوب هستند، در سراسر دنیا با قانون‌گذاری‌های محکم‌تری روبرو خواهند شد. چراکه کشورهایی مثل کانادا و آلمان در حال حاضر هم مواضع جدید و قوانین سخت‌گیرانه‌تری را برای مبارزه با پولشویی درمورد آن‌ها وضع کرده‌اند. با افزایش قیمت بیت کوین ارزش دارایی‌های بیت کوینی و رمزارزی مردم بالا می‌رود و قانون‌گذاران معتقدند که کنترلی بر این پول ندارند.

گزارشی که توسط CipherTrace در 2 ژوئن منتشر شد، تخمین زد که 74% از تراکنش‌هایی که از طریق خودپردازهای بیت کوین در سال 2019 از آمریکا انجام شده، به خارج از کشور انتقال پیدا کرده است. این گزارش همچنین دریافت که 88% از مبالغی، که از طریق خودپردازهای رمزارزی آمریکا به صرافی‌های ارز مجازی ارسال شده‌اند، به خارج از کشور انتقال پیدا کرده‌اند. این مقدار در سال‌های اخیر رشد بسیار زیادی داشته و از سال 2017، هر سال دو برابر شده است.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

John Jeffries مدیر ارشد فناوری CipherTrace، در مصاحبه‌ای با Law360 پیش‌بینی کرد که BATMها به “نقطه مهم‌تری برای تمرکز قانون‌گذاران” تبدیل خواهند شد. او بر “نیاز برای نیروی قانون‌گذاری یکپارچه و سازگارتر” در طی پیشرفت رو به جلوی خودپردازهای رمزارزی، تاکید کرد.

کانادا قانون‌گذاری خود را درمورد خودپردازهای بیت کوین سفت و  سخت‌تر می‌کند!

گزارش CipherTrace، دو روز بعد از اجرا قانون‌گذاری‌های جدید برای برخورد با شرکت‌های کانادایی که به‌عنوان کسب‌وکارهای خدمات مالی (MSB) از ارزهای مجازی استفاده می‌کنند، منتشر شد.

Francis Pouliot از بنیاد بیت کوین کانادا (Bitcoin Foundation Canada) و صرافی رمزارز محلی BullBitcoin توییت کرد که قانون‌گذاری جدید، کاملا روی شرکت‌هایی که تبدیل رمزارز به پول نقد انجام می‌دهند تاثیر خواهد گذاشت و اپراتورهای خودپردازهای بیت کوین بیشترین تاثیرپذیری را خواهند داشت. اپراتورهای خودپرداز بیت کوین، حالا موظف هستند تمام تراکنش‌هایی که ارزش آن‌ها 10,000 دلار کانادا یا بیشتر باشد را گزارش کنند.

روند اصلاح قوانین پولشویی و تامین مالی تروریسم، در طی ژوئن 2019 و در پی درخواست‌های مکرر شهردار ونکوور برای ممنوعیت خودپردازهای بیت کوین به‌دلیل مسائل پولشویی، تصویب شد.

براساس اطلاعات CoinATMradar، در حال حاضر 778 خودپرداز رمزارزی در کانادا فعال هستند، که تقریبا 10 درصد از کل 7,958 خودپرداز رمزارزی در کل دنیا است.

قانون‌گذاران جهانی، کیوسک‌های رمزارز را هدف گرفته‌اند

در جولای 2019، پلیس اسپانیا بعد از این‌که متوجه شد یک گروه محلی با استفاده از BATM حدود 10 میلیون دلار را برای قاچاقچیان مواد مخدر کلمبیایی، پولشویی کرده است، از خودپردازهای رمزارز به عنوان نقطه کور قانون‌گذاری‌های مبارزه با پولشویی اروپا (AML) یاد کرد.

نوامبر سال گذشته نیز اداره درآمدهای داخلی آمریکا (IRS) تحقیقاتی را درمورد استفاده‌های غیرقانونی از رمزارزها انجام داد که بر پتانسیل ایجاد مسائل مالیاتی به‌دلیل وجود خودپردازها و کیوسک‌های بیت کوین، تاکید داشت.

اداره بازار مالی آلمان (BaFin) نیز از ماه مارس امسال شروع به مقابله با خودپردازهای بیت کوین بدون مجوز کرده است. این سخت‌گیری به‌دنبال وضع مقررات ضدپولشویی جدید برای تصحیح خلاهای موجود در قانون‌گذاری‌ قبلی آلمان درمورد رمزارزها اتفاق افتاد.

منبع
کوین تلگراف

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments