بیت‌کوین قدم به وال استریت می‌گذارد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در تازه‌ترین اقدام بازارهای مالی سنتی برای پذیرش و استفاده از ارزهای دیجیتال، از سال آینده‌ی میلادی ۵۵۰ رمزارز به‌عنوان شاخص‌های جدید در بازار بورس ارائه خواهند شد.

گروه سرمایه‌گذاری مشترک S&P Dow Jones Indices، که توسط سه شرکت S&P Global، گروه بورس بازرگانی و کالای شیکاگو (CME) و نیوز کورپ (News Corp) راه‌اندازی شده است، در نظر دارد برای اولین بار ارائه‌ی شاخص‌های ارزهای دیجیتال را در سال ۲۰۲۱ میلادی آغاز کند. این گروه با انتشار بیانیه‌ای در تاریخ ۳ دسامبر، بیت‌کوین (BTC) و آلت‌کوین‌ها را به‌عنوان یک کلاس دارایی در حال ظهور توصیف کرد.

طبق گزارش‌ها، به‌منظور پوشش شاخص ۵۵۰ ارز دیجیتال، این گروه سرمایه‌گذاری با لوکا (Lukka)، یک شرکت ارائه‌دهنده‌ی داده‌های بلاکچینی در ایالات متحده همکاری خواهد کرد.

در همین راستا، پیتر رافمن (Peter Roffman)، مدیر نوآوری و استراتژی گروه سرمایه‌گذاری مشترک S&P Dow Jones Indices، اظهار داشت:

با تبدیل دارایی‌های دیجیتال مانند رمزارزها، به یک کلاس دارایی در حال ظهور، اکنون زمان آن فرا رسیده است که بنچمارک‌های مستقل، قابل اعتماد و کاربرپسندی را برای آنها ارائه دهیم.

رافمن، همچنین از همکاری با لوکا، که یک شرکت پیشگام در زمینه‌ی ارائه‌ی داده‌های دارایی دیجیتال بوده و می‌تواند شفافیت بیشتری را در این حوزه‌ی نوپا ارائه ‌دهد، اظهار خوشحالی کرد.

این اقدام، جدیدترین تعهد وال استریت برای پذیرش بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال است و افزایش توجه سازمان‌ها به این نوع دارایی‌ها را نشان می‌دهد. به گفته‌ی رابرت ماترازی (Robert Materazzi)، مدیر عامل شرکت لوکا، این همکاری نقطه‌ی عطفی است که باعث پرشدن شکاف بین اکوسیستم دارایی‌های رمزارزی و خدمات مالی سنتی خواهد شد.

با این حال، هنوز اطلاعاتی در مورد نحوه‌ی انتخاب ارزهای دیجیتال برای ارائه در بازار بورس منتشر نشده است.

این اقدام، در حالی صورت می‌گیرد که بیت‌کوین توانست در تاریخ ۱ دسامبر و پس از سه سال، رکورد بالاترین قیمت تاریخی خود را بشکند و در حال حاضر، برای شکستن مقاومت قیمت ۲۰ هزار دلار تلاش می‌کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments