کاهش ارزش و کارمزد تراکنش‌های بیت کوین و اتریوم | آیا روند صعودی پایان یافته است؟!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

شاخص‌های درون زنجیره‌ای دو ارز دیجیتال برتر جهان، کاهش چشمگیری را در ارزش دلاری تراکنش‌ها و کارمزدهای این دو شبکه نشان می‌دهند.

به نظر می‌رسد که روند صعودی بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) کند شده است؛ زیرا داده‌های درون زنجیره‌ای بیانگر کاهش چشمگیر ارزش دلاری کوین‌های ارسال شده از طریق هر دو شبکه بلاکچینی در هفته گذشته هستند. علاوه بر این، کارمزد تراکنش‌های هر دو شبکه نیز پس از ثبت بالاترین سطوح اخیر، کاهش قابل توجهی داشته است.

داده‌های بیت‌اینفوچارتز (Bitinfocharts) نشان می‌دهند که در تاریخ ۲۵ فوریه، ۴۶٫۶۸ میلیارد دلار بیت کوین بر روی بلاکچین بیت کوین ارسال شده است. این رقم، حدود ۵ درصد از ارزش کل بازار بیت کوین را تشکیل می‌دهد.

ارزش دلاری بیت کوین‌های ارسال شده.

سه روز بعد در تاریخ ۲۸ فوریه، ارزش دلاری بیت کوین‌های ارسال شده با یک افت ۶۶ درصدی، به ۱۵٫۳۸ میلیارد دلار كاهش یافت. در همان زمان، متوسط ​​کارمزد تراکنش‌های بیت کوین نیز ۵۳ درصد کاهش یافت و از ۳۱٫۴۷ دلار به ۱۴٫۶۳ دلار رسید. بالاترین میانگین کارمزد ثبت شده برای بیت کوین به دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی بر می‌گردد، زمانی که کارمزد شبکه از ۵۵ دلار فراتر رفت و پایان بازار گاوی بیت کوین نیز در همان دوره اتفاق افتاد.

میانگین کارمزد تراکنش‌های بیت کوین.

از سوی دیگر، طی چهار روز بین ۲۳ تا ۲۷ فوریه، کاهش مشابهی در شبکه اتریوم نیز مشاهده شد. در این بازه زمانی، ارزش کل کوین‌های ارسالی از طریق بلاکچین اتریوم با ۶۵ درصد کاهش از ۱۱٫۱ میلیارد دلار به ۳٫۸۴ میلیارد دلار رسید.

ارزش دلاری اتریوم‌های ارسال شده.

در همین حال، میانگین کارمزد تراکنش‌های اتریوم نیز که تا ۲۳ فوریه به بالاترین سطح خود در ۳۸٫۲۱ دلار رسیده بود، ۷۰ درصد کاهش یافت و به ۱۱٫۲۱ دلار رسید.

میانگین کارمزد تراکنش‌های اتریوم.

چنین کاهش چشمگیری در فعالیت هر دو شبکه بلاکچین را می‌توان به عنوان نشانه‌ای از توقف روند صعودی فعلی تفسیر کرد. با این حال، نگاهی به تاریخچه اخیر هر دو زنجیره نشان می‌دهد که چنین عقب‌نشینی‌هایی غیر معمول نیست.

در ماه ژانویه، ارزش دلاری تراکنش‌های بیت کوین طی یک دوره دو هفته‌ای ۷۲ درصد کاهش پیدا کرد. اما این رقم در ماه فوریه دوباره افزایش یافت و حتی از سطح قبلی خود فراتر نیز رفت. به همین ترتیب، متوسط کارمزد تراکنش‌های بیت کوین در همان بازه زمانی ۵۸ درصد کاهش یافت. همین الگو در بلاکچین اتریوم نیز مشاهده می‌شود.

با این حال، هنوز خیلی زود است که بگوییم کاهش فعالیت در هر دو شبکه بلاکچین نشان‌دهنده پایان روند صعودی فعلی است. در واقع، طی هفت روز از زمان کاهش این شاخص‌ها و با تداوم نوسانات بازار ارزهای دیجیتال، قیمت این دو کوین افزایش داشته است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments