هجوم موسسات بزرگ مالی به بیت کوین!

پذیرش رمزارزها توسط موسسات و نهادها افزایش شدیدی یافته است!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بزرگترین موسسات سرمایه‌گذاری غربی، شروع به جدی گرفتن رمزارزها کرده‌ و به دنیای رمزارزها روی آورده‌اند.

سرمایه‌گذاران بزرگ سازمانی به سمت رمزارزها کشیده شده‌اند و شرکت خدمات مالی Fidelity ادعا می‌کند که بیش از 36 درصد شرکت‌های سرمایه‌گذاری آمریکایی و اروپایی، رمزارزهایی مانند بیت کوین و اتریوم دارند. آیا این شروع یک تهاجم سازمانی به دفتر عمومی رمزارزهاست؟

سازمانی‌شدن بیت کوین

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

بیش از یک سوم بزرگترین موسسات سرمایه‌گذاری در ایالات متحده آمریکا و اروپا از رمزارزها برای استفاده‌های مالی بهره می‌برند. در آمریکا، 27 درصد سازمان‌ها اعلام کرده‌اند که انواعی از رمزارزها را دارا هستند. این عدد در اروپا به 45 درصد می‌رسد.

سازمان‌های مذکور، شامل صندوق‌های بازنشستگی، صندوق‌های تامینی و دفاتر خانوادگی می‌شوند.

جای تعجبی ندارد که ببینیم پذیرش بیت کوین در اروپا، از آمریکای شمالی بیشتر بوده است؛ چراکه این قاره در سال‌های اخیر از شرایط بد اقتصادی و نرخ بهره منفی رنج برده است.

یک چهارم سازمان‌هایی که داشتن رمزارز را پذیرفته‌اند، از بیت کوین استفاده می‌کنند؛ درحالی که فقط 11 درصد از آن‌ها اتریوم دارند. معمولا انتظار می‌رود که این ارقام بالاتر از این باشند، چراکه بیت کوین و اتریوم دو رمزارز برتر دنیا، با بیشترین میزان نقدینگی هستند و حدود 75 درصد از کل بازار رمزارز را تشکیل می‌دهند.

پذیرش رمزارزها توسط بزرگترین موسسات سرمایه‌گذاری حالا بیشتر نیز شده است!

با این وجود، براوردی که Greenwich Associates بین نوامبر 2019 و مارس 2020 انجام داده است، احتمالا نمایانگر تمام اطلاعات حال حاضر نیست.

از هنگام شروع همه‌گیری ویروس کووید-19، که دولت فدرال شروع به چاپ بی‌رویه مقدار زیادی پول کرد، سرمایه‌گذاران سنتی متوجه ارزش و اعتبار بیت کوین شده‌اند، که وجه تمایز این رمزارز با پول فیات محسوب می‌شود. براورد ذکر شده قبل از شروع این آشوب اقتصادی انجام شده بود و اطلاعات بعد از همه‌گیری را شامل نمی‌شود؛ لذا اطلاعات حال حاضر، مسلما بیشتر از ارقام ذکر شده خواهد بود.

باتوجه به شرایط اقتصادی و اخبار منتشر شده از سرمایه‌گذاران نهادی که بعضاً باعث بالا رفتن قیمت بیت کوین هم شده‌اند، دور از انتظار نیست که بگوییم آمار پذیرش بیت کوین توسط بزرگترین موسسات سرمایه‌گذاری، نسبت به قبل به‌شدت بالا رفته است.

منبع
cryptobriefing.com

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments