آیا دعوای بایننس و FTX برای فریب کاربران بود؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

پس از انتشار همه شایعات پیرامون صرافی‌های رمزارزی بایننس و FTX، مدیرعامل بایننس، چانگ‌پنگ ژائو، تأیید کرد که در تلاش برای محافظت از کاربران در برابر بحران نقدینگی به وجود آمده، شرکت او در حال برنامه‌ریزی برای خرید رقیب خود، یعنی FTX است. به گفته ژائو، مدیران FTX به او گفته‌اند که به دلیل وجود بحران شدید نقدینگی، این صرافی نیاز به کمک فوری دارد.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

به گزارش سایت کوین گپ، چند دقیقه پس از این اظهارات ژائو، سم بنکمن-فرید، مدیرعامل FTX نیز تأیید کرد که این معامله انجام خواهد شد. به گفته بنکمن-فرید، صرافی او در تلاش است تا انباشتگی‌ برداشت‌ها ناشی از وحشت گسترده پیرامون FTX را حل کند و این، یکی از دلایل اصلی بوده که او از ژائو کمک خواسته است.

البته لازم به ذکر است که قرارداد میان بایننس و FTX، غیرالزام‌آور بوده و بایننس به صورت لحظه‌ای در حال نظارت بر وضعیت FTX است و می‌تواند بنا به صلاحدید خود از این معامله خارج شود.

حتی اگر چند روز پیش در توییتر شاهد درگیری لفظی بین دو مدیر صرافی‌های بایننس و FTX بودیم، ولی بنکمن-فرید اکنون با تشکر از ژائو می‌نویسد:

ژائو یک کار باورنکردنی برای ایجاد اکوسیستم رمزارزی جهانی و ایجاد یک دنیای اقتصادی آزادتر انجام داده و خواهد داد.

با این حال، هنوز مشخص نیست که چرا بنکمن-فرید پیش‌تر ادعا کرده بود که حال FTX و همه دارایی‌ها خوب است. چه به خاطر کنترل فروش وحشتناک باشد و چه برای پنهان کردن کامل حقایق از مردم، این دومین شکست بزرگ در دنیای ارزهای دیجیتال، پس از سقوط تاریخی ترا (لونا) در زمان‌های اخیر محسوب می‌شود.

بحران نقدینگی فعلی چرا شروع شد؟

مشکلات صرافی FTX پس از آن شروع شد که ژائو اعلام کرد که بایننس توکن‌های FTT خود را به عنوان یک حرکت مدیریت پس از ریسک، به فروش می‌رساند. پس از این اظهارات، معامله‌گران احساس کردند که صرافی FTX ممکن است در آستانه ورشکستگی قرار داشته باشد. به همین دلیل، حجم زیادی از درخواست‌های برداشت از FTX به بایننس ارائه شد. طبق گزارش‌ها، FTX در هفته گذشته نزدیک به یک میلیارد دلار خروجی ثبت کرده است.

بنکمن-فرید دیگر یک میلیاردر نیست!

گزارش‌های دیگر حاکی از آن هستند که نام بنکمن-فرید، پس از اینکه ثروت شخصی تخمینی وی در یک روز تقریباً ۹۴ درصد کاهش یافت و به ۹۹۱٫۵ میلیون دلار رسید، دیگر در فهرست میلیاردرهای بلومبرگ به چشم نمی‌خورد.

قبل از بحران نقدینگی شرکتش، ثروت بنکمن-فرید حدود ۱۵٫۲ میلیارد دلار ارزش داشت، اما طبق گزارش بلومبرگ، ۱۴٫۶ میلیارد دلار از آن یک شبه از بین رفت. موفقیت سریع بنکمن-فرید در بخش مالی، همراه با جوانی و شخصیت عجیب و غریبش، او را به یکی از عزیزان صنعت کریپتو تبدیل کرده بود.

افزایش چشمگیر حجم معاملات در صرافی‌های رمزارزی

به دنبال فروش گسترده و سقوط قیمت‌ها در بازار ارزهای دیجیتال در روز سه‌شنبه ۸ نوامبر، ۱۰ صرافی برتر ارزهای دیجیتال شاهد افزایش حجم معاملات خود، از ۱۲۶ تا ۳۰۵ درصد، بوده‌اند. در بازه زمانی ۲۴ ساعته روز سه‌شنبه، پنج صرافی برتر به تنهایی بیش از ۶۰ میلیارد دلار حجم معاملات را ثبت کردند.

همزمان با افزایش حجم معاملات، صرافی‌هایی همچون کوین بیس و کراکن نیز گزارش دادند که از برخی مشکلات اتصال رنج می‌برند.

به دنبال سقوط قیمت ارزهای دیجیتال، ارزش کل بازار کریپتو با بیش از ۷ درصد افت به ۹۰۵ میلیارد دلار رسیده است.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

برنده اونی که تو از این اوضاع سبد رو ببنده…آماده پامپ باشه

تمام این کاراشون جنگ زرگریه.همه دنیا رو سر کار گذاشتن.همه اهل بازار رو ترسوندن که تو ضرر به خودشون بفروشن.از فردا آماده پامپ بازار باشید،🙂