سرمایه گذاری ۵ میلیون دلاری دولت استرالیا در بلاک چین

زمان مطالعه: 3 دقیقه

نخست‌وزیر استرالیا از بزرگترین سرمایه‌گذاری تاریخ این کشور در بلاک چین خبر داد که قرار است طی دو مرحله‌ی آزمایشی و به ارزش 5 میلیون دلار باشد.

دولت استرالیا این هفته از برنامه‌ی 574 میلیون دلاری خود به نام برنامه‌ی کسب و کار دیجیتال پرده برداشت که شامل بودجه‌ای هفت رقمی برای طرح‌های ابتکاری در زمینه‌ی فناوری دفتر کل توزیع شده می‌باشد.

اسکات موریسون (Scott Morrison)، نخست وزیر استرالیا پیش از مشخص شدن بودجه‌ی دولت در هفته‌ی آینده، خبر داد که 4.95 میلیون دلار برای تأمین هزینه‌ی دو بلاک چین آزمایشی با هدف کاهش هزینه‌های سازگاری کسب و کار، تخصیص داده شده است. موریسون گفت:

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

این برنامه با حذف موانع نظارتی منسوخ و تقویت قابلیت‌های کسب و کار‌های کوچک، از بازیابی اقتصادی استرالیا پشتیبانی کرده و استفاده از فناوری در اقتصاد را مورد حمایت قرار می‌دهد.

یکی از سهامداران شرکت پایپر آلدرمن (Piper Alderman) به نام مایکل باچینا (Michael Bacina) در مصاحبه با کوین‌تلگراف (Cointelegraph) گفت که این دو پروژه از آن جهت که به جاافتادن و درک شدن ارزش بلاک چین کمک شایانی می‌کنند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند:

با شتابگیری استفاده از بلاک چین در سرتاسر دنیا، این تخصیص بودجه مورد خوشامد صنعت بلاک چین استرالیا و کارشناسان محلی قرار خواهد گرفت.

به عنوان بخشی از این طرح، 480 میلیون دلار برای مصرف در طرح‌های ابتکاری در زمینه‌ی فناوری در نظر گرفته شده است که ممکن است این طرح‌ها با فناوری دفتر کل توزیع شده تلاقی داشته باشند. از مبلغ مذکور، 183 میلیون دلار برای یک سیستم احراز هویت جدید و 301 میلیون دلار برای یک سامانه‌ی ثبت اطلاعات تجاری در نظر گرفته شده است که به کسب و کارها اجازه می‌دهد به آسانی اطلاعات ثبت کسب و کار خود را یکجا ببینند، بروز کرده و نگهداری کنند.

کلوئی وایت (Chloe White)، رهبر طرح بلاک چین ملی استرالیا، تخصیص بودجه برای بلاک چین را یک پیروزی بزرگ برای صنعت بلاک چین استرالیا قلمداد کرد و افزود که این بزرگترین سرمایه‌گذاری است که دولت تا کنون در این بخش انجام داده است.

وایت طی هشت ماه اخیر، برای پیاده کردن کردن نقشه‌ی راه بلاک چین ملی، همکاری نزدیکی با رهبران صنعت بلاک چین داشته است و دو کارگروه را هم با محوریت زنجیره‌ی تأمین و سنجش اصالت مدارک آموزشی ایجاد کرده است. وایت اظهار کرد:

این پروژه‌های آزمایشی، نقشه‌ی راه بلاک چین ملی را تکمیل می‌کنند که متشکل است از هدایت گروه‌های مشغول به کار در رگ‌تک (RegTech)، زنجیره‌های تأمین، امنیت سایبری و سنجش اصالت است.

از ابتدای سال 2020، دولت استرالیا علاقه‌ی فزاینده‌ای به فناوری دفتر کل توزیع شده و برنامه‌های بلاک چین نشان داده است.در ماه سپتامبر، کمیته‌ی منتخب فناوری مالی (FinTech) و کمیته‌ی منتخب فناوری نظارتی (RegTech) گزارش موقتی با اشاره به بیش از 50 بلاک چین منتشر کردند. اعضای این کمیته گزارش دادند که پتانسیل بلاک چین تا 5 سال آینده 175 میلیارد دلار و تا سال 2030، 3 تریلیون دلار تخمین زده شده است.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments