آتاری توکن اختصاصی خود را عرضه می‌کند!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

بر اساس یک بیانیه‌ی مطبوعاتی که در وبسایت Bitcoin.com منتشر شد، آتاری (Atari) قصد دارد فروش توکن‌های خود را که مدت‌ها برای آن برنامه ریزی می‌کرد، نوامبر امسال آغاز کند.

عرضیه‌ی اولیه‌ی صرافی (IEO) آتاری از راه می‌رسد

از سال 2018 آتاری در حال برنامه ریزی برای عرضه‌ی توکن خود به نام ATRI می‌باشد. این توکن بر استاندارد توکن ERC-20 اتریوم ساخته شده است و قرار است در اپلیکیشن‌های بازی آنلاین و بازی‌های رقابتی این شرکت مورد استفاده قرار بگیرد.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

بیانیه‌ی امروز عنوان کرد که ATRI طی یک عرضه‌ی اولیه‌ی صرافی در وبسایت Bitcoin.com فروخته خواهد شد. فرِد شِنِی (Fred Chesnais)، مدیرعامل این شرکت بیان کرد که فروش توکن به سرعت پایان خواهد یافت؛ احتمالاً در عرض چند ثانیه یا چند ساعت.

سرمایه‌گذارانی که در این عرضه شرکت می‌کنند، می‌توانند با استفاده از چهار ارز دیجیتال دیگر ATRI بخرند: بیت کوین، بیت کوین کش، اتریوم و لایت کوین.

شهروندان آمریکایی نمی‌توانند در عرضه‌ی اولیه‌ی صرافی توکن بخرند، اما به دنبال عرضه‌ی اولیه، این توکن در Bitcoin.com و صرافی‌های دیگر لیست خواهد شد و سرمایه گذاران عمومی قادر خواهند بود که به خرید آن اقدام کنند.

آتاری از طریق عرضه‌ی خصوصی، تا کنون موفق به جذب 1.5 میلیون دلار سرمایه شده است.

آیا توکن آتاری موفق خواهد شد؟

کمپانی آتاری دیگر مثل سابق غول عرصه‌ی بازی نیست. در حال حاضر این شرکت فقط اندکی بیشتر از یک علامت تجاری است که بارها فروخته شده است. به نظر می‌رسد که یک شرکت بازی آنلاین به نام ICICB مسئول برنامه‌های آتی شرکت آتاری برای بازی‌های آنلاین می‌باشد.

منتقدان، آتاری را با کوداک (Kodak) مقایسه می‌کنند. کوداک هم که در گذشته یکی از بزرگان صنعت عکاسی بود، اقدام به انتشار یک ارز اختصاصی نمود، ولی در نهایت با شکست مواجه شد.

آتاری ممکن است برای ایجاد یک ارز اختصاصی موفق، در جایگاه بهتری قرار داشته باشد، زیرا بازی آنلاین چه در داخل و چه خارج از دنیای ارزهای دیجیتال، از محبوبیت برخوردارند. البته با در نظر گرفتن اینکه آتاری تا کنون هیچ وبسایت بازی راه‌اندازی نکرده است، مشخص نیست که می‌توان به برنامه‌های این شرکت برای آینده امیدوار بود یا خیر.

گفتنی است که آتاری برنامه‌های دیگری هم در ارتباط با ارزهای دیجیتال دارد: آتاری طی یک همکاری با لایت کوین، به کاربرانش اجازه می‌دهد که برای پرداخت از لایت کوین استفاده کنند. همچنین آتاری برای شروع به کار مجدد کنسول‌های گیمینگ خود به نام VCS با بلاکچین اولترا (Ultra) همکاری می‌کند. علاوه بر موارد پیش‌گفته، آتاری می‌خواهد یک توکن دیگر را تحت نام پونگ (Pong) در کنیا عرضه کند.

با توجه به توضیحات بالا، برنامه‌های بلاکچین آتاری فقط به یک پروژه وابسته نیستند، ولی موفقیت این پروژه (توکن ATRI) نشان‌دهنده‌ی موفقیت یا عدم موفقیت سایر پروژه‌ها خواهد بود.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments