فصل بعدی آلت کوین‌ها چه زمانی آغاز می‌شود؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه

بسیاری از سرمایه‌گذاران جهش‌های صعودی بیت کوین (BTC) را به عنوان سیگنالی برای آغاز فصل آلت کوین‌ها در نظر می‌گیرند، اما داده‌ها نشان می‌دهند این استراتژی همیشه درست نیست.

در تاریخ ۱۴ آوریل، بیت کوین با یک رشد ۱۲۴٫۵ درصدی از ابتدای سال جاری میلادی، به بالاترین قیمت خود در حدود ۶۴،۹۰۰ دلار رسید. با این حال، قیمت این ارز دیجیتال طی یازده روز بعد اصلاحی ۲۷٫۵ درصدی را تجربه کرد و به پایین‌ترین سطح خود در ۴۷ هزار دلار کاهش یافت.

شاخص محبوب ترس و طمع در تاریخ ۲۵ آوریل به پایین‌ترین سطح خود در ۱۲ ماه گذشته رسید و این نشان می‌دهد که احساسات سرمایه‌گذاران به «ترس شدید» نزدیک‌تر شده است. این در حالی است که در زمان اوج قیمت بیت کوین این شاخص در وضعیت «طمع شدید» قرار داشت.

این روند نزولی از ۱۴ تا ۲۵ آوریل، باعث کاهش ۲۰۰ میلیارد دلاری ارزش بازار آلت کوین‌ها شد. با این حال، بهبودی که به دنبال آن رخ داد، می‌تواند بیانگر انتظاراتی باشد مبنی بر این‌که، بیت کوین سرانجام موفق به خروج از سطوح کمتر از ۴۰ هزار دلار شود.

altcoin-season
نمودار قیمت بیت کوین در صرافی کوین بیس (Coinbase).

آلت کوین‌ها نیز روند مشابهی را تجربه کردند. در تاریخ ۲۲ آوریل، ارزش بازار آلت‌ کوین‌ها به ۸۵۰ میلیارد دلار کاهش یافت، اما در تاریخ ۱۰ می، این بازار به طور کامل احیا شد و به رکورد ۱٫۳۴ تریلیون دلاری بازگشت. هیچ تضمینی برای تکرار این الگو وجود ندارد، اما می‌توان از روند اخیر بازار به عنوان منبع اطلاعاتی استفاده کرد.

altcoin-season
ارزش بازار آلت کوین‌ها (میلیارد دلار).

آلت کوین‌های با قیمت پایین همیشه بهترین عملکرد را ندارند!

بسیاری از سرمایه‌گذاران بر این باورند که آلت کوین‌ها همیشه عملکرد بهتری در مقایسه با بیت کوین دارند، اما آیا این یک حقیقت مطلق است؟

اگرچه این مورد در سال ۲۰۲۱ میلادی اتفاق افتاده است، اما بیت کوین در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۰ برنده آشکار میدان بود و با رشد ۱۱۰ درصدی بیشتر خود از بازار پیشی گرفت. با این حال، تجزیه و تحلیل برندگان این رقابت در بازار صعودی اواخر آوریل می‌تواند اطلاعات جالبی در مورد رالی صعودی بعدی ارائه دهد.

altcoin-season
آلت کوین‌های با بهترین عملکرد از ۲۲ آوریل تا ۹ می.

در میان ۱۰۰ توکن برتر، اتریوم کلاسیک (ETC)، پالی‌گان (MATIC)، ویوز (WAVES) و فانتوم (FTM) برندگان اصلی بودند. این توکن‌ها یا راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری هستند یا پلتفرم‌های قرارداد هوشمند. در این میان، اتریوم (ETH) نیز به عنوان آلت کوین برتر، عملکرد بهتری در مقایسه با بیشتر بازار داشت.

۸۰ درصد از بدترین عملکردها، در میان کوین‌های با قیمت کمتر از ۱ دلار مشاهده شد که دقیقاً برعکس انتظارات معمول سرمایه‌گذاران است. در میان معامله‌گران این باور وجود دارد که آلت کوین‌های ارزان قیمت طی رالی آلت کوین‌ها عملکرد عالی خواهند داشت، اما به وضوح چنین نبود.

altcoin-season
آلت کوین‌های با بدترین عملکرد از ۲۲ آوریل تا ۹ می.

زمان‌بندی بازار غیرممکن است!

متأسفانه، هیچ راهی برای پیش‌بینی زمان به پایان رسیدن اصلاح فعلی وجود ندارد و از لحاظ تاریخی، آلت کوین‌ها در طی روند نزولی عملکرد بهتری از خود به نمایش نمی‌گذارند. به این معنا که، پیش‌بینی فصل آلت کوین‌ها با اولین نشانه‌های بهبود قیمت بیت کوین استراتژی نادرستی است که می‌تواند منجر به زیان‌های مالی شود.

یک قاعده کلی برای شروع فصل آلت کوین‌ها، رشد ۳۰ درصدی یا بیشتر آلت کوین‌های با توسعه کم، مانند دوج کوین (DOGE)، لایت کوین (LTC) و اتریوم کلاسیک (ETC) برای دو یا سه روز متوالی است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments