سه روش کسب درآمد با توکن‌های متاورسی

زمان مطالعه: 3 دقیقه

سال گذشته، پروژه‌هایی مانند Bored Apes، Crypto Punks، Azuki، Clone X و غیره، توجه کاربران بسیاری را به حوزه توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) جلب کردند. به طوری که، این پروژه‌ها به بازار NFT کمک کردند تا به نرخ رشد بیش از ۲۰ هزار درصد و حجم فروش تقریباً ۱۷ میلیارد دلار دست یابد.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

به گزارش سایت کوین تلگراف، صنعت NFTها – که زمانی بخش کوچکی از دنیای کریپتو/ بلاکچین را تشکیل می‌داد و انتقادهای زیادی بر ماهیت زودگذر آنها وارد شده بود – واضح است که آمده‌ تا بماند. با این حال، سرمایه‌گذاران و کلکسیونرها اکنون به دنبال راه‌های جدیدی هستند تا بتوانند از کاربرد نوآورانه فناوری NFT در بخش‌های مختلف استفاده کنند.

یکی از زیرمجموعه‌های خاصی که توجه زیادی را به دنیای NFTها جلب کرده، NFT‌های متاورسی است. به گزارش پلتفرم NonFungible.com، توکن‌های NFT متاورسی تقریباً ۳ درصد از ارزش بازار جهانی NFTها را تشکیل می‌دهند که معادل با رقم قابل‌توجه ۵۱۳ میلیون دلار است.

با توجه به این‌که که شرکت‌ها و برندهای بیشتری در حال ورود به متاورس هستند، انتظار می‌رود که ارزش NFTهای متاورسی به طور تصاعدی افزایش ‌یابد. در ادامه، سه عاملی را معرفی می‌کنیم که می‌توانند منجر به پذیرش این نوع توکن‌ها و کسب درآمد از طریق آنها شوند.

۱. املاک مجازی

مارگارت میچل، نویسنده، می‌گوید:

زمین تنها چیزی است که در جهان مهم است؛ چون تنها چیزی است که در این دنیا ماندگار است و تنها چیزی است که ارزش کار کردن و جنگیدن را دارد.

به لطف فناوری بلاکچین، زمین دیجیتال هم می‌تواند همان احساسات را برانگیزد و همان کاربرد زمین فیزیکی را داشته باشد.

به عنوان مثال، شرکت بلاکچینی PARSIQ پلتفرمی را ایجاد کرده که در آن، صاحبان زمین‌های متاورسی می‌توانند دارایی‌های دیجیتال خود را برای کسب درآمد، اجاره دهند. این پلتفرم تضمین می‌کند که هم تعهدات مالک زمین و هم تعهدات اجاره‌گر، توسط یک سری قراردادهای هوشمند کنترل می‌شوند.

۲. رویدادهای مجازی

چند ماه پیش، اسنوپ داگ، رپر معروف، اعلام کرد که یک کنسرت اختصاصی را در متاورس سندباکس برگزار خواهد کرد. در این رویداد از NFTها برای دسترسی مخاطبان به این کنسرت متاورسی استفاده شد.

به دنبال آن، چندین برند نیز شروع به بررسی این موضوع کردند که چگونه می‌توانند از این فناوری‌های پیشرفته استفاده کنند. شرکت‌ها بر این باورند که با برگزاری چنین رویدادهایی که موسیقی، هنر و مد را در یک محیط ترکیب می‌کنند، می‌توانند تجربیات منحصربه‌فردی را به طرفداران خود ارائه دهند و آنها را برای مدت طولانی‌تری در اکوسیستم خود نگه دارند.

۳. خدمات مالی

طبق گزارش‌ها، نرخ تورم سالانه در ایالات متحده در مارس ۲۰۲۲ به ۸٫۵ درصد افزایش یافت که نشان‌دهنده بالاترین نرخ تورم از سال ۱۹۸۱ است.

از آن‌جایی که سرمایه‌گذاران از همه طرف فشار را احساس می‌کنند، تقاضای فزاینده‌ای برای دارایی‌هایی وجود دارد که می‌توانند بازدهی بالاتری از نرخ تورم ایجاد کنند. بنابراین، خدمات مالی غیرمتمرکز، مانند آن‌چه که توسط NFTها در متاورس‌ها ارائه می‌شود، روشی جذاب برای سرمایه‌گذاران جهت کسب درآمد غیرفعال و سایر مشوق‌ها است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

روش درامد زایی تو بازی بلاکچینی امکان پذیر هست ولی باید صبر زیادی داشته باشین و توقع مبالغ زیاد رو از سرتون بیرون بکنین