هک میلیون دلاری بازی رمزارزی مانچبلز کاربران را نگران کرد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

طبق آخرین گزارش‌ها، بازی وب ۳ مانچبلز (Munchables) که روی پلتفرم لایه ۲ بلست (Blast) میزبانی می‌شود، با یک حمله سایبری مواجه و خسارت مالی قابل توجهی را متحمل شده است.

به گفته محقق بلاکچین با نام مستعار ZachXBT، در پی این حمله، ۱۷۴۰۰ اتریوم به ارزش ۶۲.۵ میلیون دلار از دست رفته است. نکته جالب این است که سارق، وجوه را بدون هیچ قید و شرطی بازگردانده است.

اکنون گمانه‌زنی‌ها در مورد منبع این حمله گسترش پیدا کرده است و ZachXBT از دخالت کره شمالی خبر می‌دهد. این اولین باری نیست که نام این کشور در پی وقوع چنین حوادثی مطرح می‌شود.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

تحقیقات بیشتر توسط ZachXBT تبانی احتمالی بین چهار توسعه‌دهنده مانچبلز و عامل حمله را مشخص کرده است. به نظر می‌رسد که این افراد رابطه نزدیکی با یکدیگر داشته‌ند.

علی‌رغم این حادثه، تیم توسعه‌دهنده بلست پرقدرت ظاهر شد و ۹۷ میلیون دلار را در یک کیف پول چندامضایی جمع کرد. در همین حال، همان‌طور که ذکر شد، توسعه‌دهنده سابق مانچبلز، به طور داوطلبانه وجوه دزدیده‌شده را بازگرداند.

برای کمک به بازیابی وجوه کاربران، مجرم تمام کلیدهای خصوصی مربوطه را منتشر کرده است. در کمال تعجب، او پذیرفت که این کلیدها را بدون هیچ قید و شرطی تحویل دهد. بنابراین، بحران به وجود آمده به سرعت حل و فصل شد.

این هک، نگرانی‌ها را در مورد امنیت بازی‌های مبتنی بر بلاکچین برانگیخته است و کارشناسان هشدار می‌دهند که آسیب‌پذیری‌های احتمالی دیگری نیز وجود دارند که هنوز مورد سوءاستفاده قرار نگرفته‌اند.

به عبارت دیگر، صنعت ارزهای دیجیتال علی‌رغم تلاش‌هایی که برای تقویت پروتکل‌های امنیتی انجام می‌شود، همچنان یک هدف اصلی برای مجرمان سایبری است.

شایان ذکر است که همچنان سالانه میلیاردها دلار در پی آسیب‌پذیری‌های امنیتی سرقت می‌شود که نگرانی‌هایی را در مورد امنیت در میان سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع کوین پدیا

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments