افت ارزش مجموعه‌های برتر NFT نشانه چیست؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

طبق داده‌های پلتفرم ان‌اف‌تی گو (NFTGo)، در پی کاهش حجم فروش ان‌اف‌تی در ماه جاری، شاخص ان‌اف‌تی‌های بلو چیپ (Blue-Chip یا همان ان‌اف‌تی‌های ارزشمند برتر) به پایین‌ترین سطح ماهانه خود رسیده است.

پروژه‌های ان‌اف‌تی مانند کریپتو‌پانکس (CryptoPunks)، بورد ایپ (BAYC)، کریپتو کیتیز (CryptoKitties) و میلادی (Milady) از جمله پروژه‌های بلو چیپ هستند.

شاخص بلو چیپ، عملکرد این دارایی‌های دیجیتال را با توجه به ارزش بازار آنها ردیابی می‌کند. پایین آمدن این شاخص نشان‌ می‌دهد که ارزش مجموعه‌های برتر ان‌اف‌تی در حال کاهش است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

داده‌های ان‌اف‌تی گو، نشان می‌دهد که این شاخص از یازدهم مارس تا کنون ۲۶ درصد کاهش یافته که حاکی از افت عملکرد مجموعه‌های برتر ان‌اف‌تی در دو هفته گذشته است.nft-market-bleeds-as-bayc-cryptopunks-fall-what-now

کریپتو‌پانکس و بورد ایپ، دو پروژه برتر ان‌اف‌تی بر اساس ارزش بازار هستند. قیمت کف مجموعه کریپتو‌پانکس از ابتدای ماه مارس به صورت مداوم کاهش یافته است.

در زمان نگارش این خبر، یک NFT از مجموعه کریپتو‌پانکس را می‌توان با قیمت متوسط ۴۹.۷۵ اتریوم، به ارزش حدود ۱۷۲ هزار دلار خریداری کرد. این قیمت در ابتدای ماه، ۱۹۷ هزار دلار بود.nft-market-bleeds-as-bayc-cryptopunks-fall-what-now

با این حال نشانه‌های مثبتی نیز وجود دارد. معامله‌گران، از موقعیتی که کاهش قیمت این مجموعه در اختیار آنها قرار داده است استفاده کرده‌اند. حجم معاملات این مجموعه طی ۲۴ روز گذشته نسبت به دو ماه اول سال افزایش یافته است.

بر اساس داده‌های کریپتو‌اسلم (CryptoSlam)، حجم فروش کریپتو‌پانکس در ماه جاری بالغ بر ۵۶ میلیون دلار بوده که ۱۶۶ درصد از ماه فوریه (۲۱ میلیون دلار) و ۷۰ درصد از ماه ژانویه (۳۳ میلیون دلار) بیشتر است.nft-market-bleeds-as-bayc-cryptopunks-fall-what-now

قیمت کف مجموعه بورد ایپ نیز از ابتدای ماه روندی نزولی داشته و تا ۴۰ درصد کاهش یافته است. با این حال حجم معاملات این مجموعه، همانند کریپتو‌پانکس، در ماه مارس افزایش یافته است.

در ۲۴ روز گذشته، حجم معاملات این مجموعه به ۳۶ میلیون دلار رسیده است که ۷۱ درصد بیشتر از ماه فوریه (۲۱ میلیون دلار) محسوب می‌شود.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع ای‌ام‌بی‌کریپتو

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments