ماجرای بزرگ‌ترین پرونده پولشویی با بیت کوین در تاریخ بریتانیا!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

جیان ون (Jian Wen)، یک مهماندار بریتانیایی، به جرم پولشویی با استفاده از بیت کوین به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار، مجرم شناخته شد. دادگاه سلطنتی سات‌وارک (Southwark) او را به دلیل خرید “خانه‌ها و جواهرات چند میلیون پوندی” با بیت کوین مجرم شناخته است.

این پرونده با توجه به مبلغ بالای بیت کوین کشف‌شده، به عنوان “بزرگ‌ترین جرم در نوع خود” در بریتانیا شناخته شده است. مقامات انگلیس برای اثبات جرم، ۴۸ دستگاه الکترونیکی و هزاران فایل دیجیتال متعلق به وی را بررسی کردند که بسیاری از آنها از زبان ماندارین ترجمه شده بود.

تغییر قابل توجه در سبک زندگی و نقل مکان در سال ۲۰۱۷ از زندگی در آپارتمانی ساده به خانه‌ای لوکس در شمال لندن، باعث جلب توجه پلیس شد. بعدها مشخص شد که وی در همان سال تلاش کرده تا با وجود مخالفت‌های قانونی، عمارتی به ارزش ۳۰ میلیون دلار را در لندن خریداری کند.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

در همین راستا پلیس بریتانیا ادعا می‌کند که این پرونده، نشان‌دهنده استفاده گسترده از دارایی‌های دیجیتال در فعالیت‌های مجرمانه است.

دادستان ارشد دادگستری انگلیس اعلام کرد که “بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به طور فزآینده‌ای توسط مجرمان سازمان‌یافته برای پنهان کردن و انتقال دارایی‌ها استفاده می‌شود.”

این ادعا با گزارش ۸ فوریه وزارت خزانه‌داری ایالات متحده مطابقت ندارد. این گزارش نشان می‌دهد که پول نقد همچنان گزینه ترجیحی برای پولشویی است.

ناشناس بودن و ثبات پول نقد، موجب این برتری شده است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع کوین تلگراف

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments