از آمریکا تا ژاپن؛ رویدادهای اقتصادی این هفته چه تأثیری بر بیت‌کوین خواهند داشت؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

طی هفته جاری، برخی از مهم‌ترین داده‌های اقتصادی در ایالات متحده منتشر خواهند شد که می‌توانند بر قیمت ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین (BTC) تأثیر بگذارند. اولین مورد، داده‌های مربوط به تعداد پروژه‌های مسکونی جدید است که روز سه‌شنبه منتشر خواهد شد.

پس از آن، در روز چهارشنبه، فدرال رزرو قرار است در مورد نرخ بهره تصمیم‌گیری کند که می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر قیمت بیت کوین داشته باشد.

شایان ذکر است، نرخ بهره پایین‌تر می‌تواند از جذابیت سرمایه‌گذاری‌های سنتی، مانند اوراق قرضه و حساب‌های پس‌انداز کاسته و سرمایه‌گذاران را به دریافت بازده‌ بالاتر در بازارهایی مانند ارزهای دیجیتال ترغیب کند.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

رویداد کنفرانس مطبوعاتی فدرال رزرو برای بحث در مورد اقتصاد و برنامه‌های آتی این بانک نیز همان روز برگزار خواهد شد. روز پنجشنبه، شاخص تولید فدرال فیلادلفیا منتشر خواهد شد.

این شاخص، اطلاعاتی را در مورد سلامت بخش تولید در ایالات متحده ارائه می‌کند و احتمالاً می‌تواند به طور غیر‌مستقیم بر قیمت بیت کوین تأثیر بگذارد. در آن روز، داده‌های فروش مسکن نیز منتشر خواهند شد که اطلاعاتی در مورد سلامت بازار مسکن ارائه می‌کند و می‌تواند به طور غیرمستقیم بر قیمت بیت کوین تأثیر بگذارد.

اگر داده‌ها مثبت باشد، اعتماد سرمایه‌گذاران افزایش می‌یابد که به نفع بازار ارز دیجیتال خواهد بود.در نهایت، روز جمعه، نشست خبری جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو برگزار خواهد شد.

وی اطلاعاتی را در مورد وضعیت فعلی اقتصاد و اقدامات بالقوه‌ بانک مرکزی برای تقویت موقعیت این کشور به عنوان رهبر جهانی، ارائه خواهد کرد. اگر داده‌های اقتصاد ایالات متحده به نفع قیمت بیت کوین باشد، این ارز دیجیتال می‌تواند سقف‌های قیمتی جدیدی را بالاتر از ۷۳ هزار دلار به ثبت برساند.

لازم به ذکر است که طی هفته جاری، بانک مرکزی ژاپن (BoJ) نیز در مورد نرخ بهره تصمیم‌گیری خواهد کرد. این بانک نشست سیاست‌گذاری دو روزه خود را در روز دوشنبه، ۱۸ مارس آغاز خواهد کرد.

طبق گزارش‌ها، به نظر می‌رسد که این بانک قصد دارد به نرخ بهره منفی خود پایان داده و پس از ۱۷ سال، این نرخ را افزایش دهد. این تصمیم، نوسان قیمت بیت کوین و سایر دارایی‌های دیجیتال را افزایش خواهد داد.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع کوین ادیشن

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments