تداوم نبرد بین اتریوم و سولانا؛ کارشناسان بازار کدام شبکه را انتخاب می‌کنند؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

اریک کانر (Eric Conner)، توسعه‌دهنده اتریوم و یکی از نویسندگان طرح EIP ۱۵۵۹، معتقد است که دیگر دلیلی برای مقایسه اتریوم و سولانا وجود ندارد.

او با اشاره به به‌روزرسانی‌های اخیر اتریوم، استدلال می‌کند که هر دو شبکه اکنون از نظر کارمزد تراکنش و سرعت تایید تراکنش، رفتاری شبیه به هم دارند و هر دو پلتفرم با کیف پول‌های معتبر و اصلی ادغام شده‌اند.

به نظر می‌رسد به‌روزرسانی‌های اخیر اتریوم مانند EIP ۱۵۵۹، تجربه کاربری این شبکه را به طرز چشمگیری بهبود بخشیده است. در واقع، فعال‌سازی موفقیت‌آمیز به‌روزرسانی دنکن (Dencun) در ۱۳ مارس ۲۰۲۴ و معرفی مفهوم داده “blob” باعث کاهش کارمزد تراکنش‌ها در لایه دوم اتریوم به زیر ۰.۰۱ دلار شده است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

داده‌های blob به کم‌حجم کردن و کارآمدتر کردن بلاک‌های اتریوم کمک می‌کنند و همین موضوع، باعث کاهش کارمزد تراکنش در لایه‌های دوم اتریوم می‌شود.

از طرفی، جاستین بونز (Justin Bons)، تحلیلگر صندوق سرمایه‌گذاری سایبر کپیتال (CyberCapital) و از منتقدان مقیاس‌پذیری بیت کوین و اتریوم، معتقد است که سولانا به دلیل مقیاس‌پذیری کافی، همچنان رقیبی جدی برای اتریوم به شمار می‌رود.

او در عین حال اذعان می‌کند که سولانا در حال حاضر از نظر تجربه کاربری و فناوری در جایگاه برتر قرار ندارد. در مجموع، به‌روزرسانی‌های اخیر اتریوم، باعث کاهش قابل‌توجه فاصله این شبکه با سولانا شده است.

با این وجود، برخی از همچنان منتقدان بر پتانسیل ارز دیجیتال سولانا به عنوان رقیبی جدی برای اتریوم تاکید می‌کنند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع یوتودِی

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments