سقوط بیت کوین به ۶۵ هزار دلار؛ صدها میلیون دلار از دارایی معامله‌گران لیکویید شد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

اصلاح اخیر بیت کوین (BTC) باعث شده تا قیمت این ارز دیجیتال برای اولین بار پس از ثبت سقف تاریخی ۷۳۷۵۰ دلاری، به زیر سطح حمایت ۶۶ هزار دلار سقوط کند. در زمان نگارش این خبر، قیمت بیت کوین با کاهشی ۶.۲ درصدی طی ۲۴ ساعت گذشته به ۶۵۰۰۰ دلار رسیده است.

لازم به ذکر است که بازار در حال حاضر به شدت پرنوسان بوده و قیمت قبل از این کاهش، سقف روزانه ۷۰ هزار دلار را به ثبت رسانده است. در حالی که بسیاری از کارشناسان، احتمال اصلاح قیمت بیت‌کوین را رد کرده‌ بودند، روند نزولی کنونی این ارز دیجیتال موجب کاهش قیمت آلتکوین‌ها نیز شده‌ است.

در همین راستا، بیش از ۱۵۱ هزار معامله‌گر در ۲۴ ساعت گذشته لیکویید شده‌اند. طبق گزارش‌ها، کاهش قیمت‌ها منجر به لیکویید شدن ۴۲۶.۰۲ میلیون دلار از پوزیشن‌‌های معاملاتی شده که بخش اعظم آن مرتبط به بیت کوین است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

بر اساس داده‌های موجود، طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۴ میلیون دلار از پوزیشن‌های بیت کوین لیکویید شده که ۸۶.۳۶ میلیون دلار آن مربوط به پوزیشن‌های لانگ و ۱۵.۱۸ میلیون دلار آن مربوط به پوزیشن‌های شورت بوده است.

همچنین، ۴۷.۹۸ میلیون دلار از پوزیشن‌های اتریوم طی مدت مشابه لیکویید شده که ۳۲.۷۹ میلیون دلار آن، پوزیشن لانگ و ۱۵.۱۸ میلیون دلار مربوط به پوزیشن‌های شورت بوده است.

اگرچه معامله‌گران لانگ به شدت در حال زیان هستند، اما این وضعیت ممکن است در کوتاه‌مدت تغییر کند؛ زیرا بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند بازار به زودی بهبود یابد.

از جمله کاتالیزورهایی که ممکن است باعث این رالی بهبود شود، بازار ETF بیت کوین است که جریان سرمایه ورودی به آن، به عنوان حمایتی در مسیر افت قیمت بیت کوین عمل می‌کند. از طرفی، رویداد هاوینگ بیت کوین نیز به حفظ تقاضا برای بیت کوین کمک خواهد کرد.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع کوین گیپ

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments