سرقت ۲ میلیون دلاری از ارز دیجیتال موزاییک! ماجرا چیست؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

دنیای کریپتوکارنسی با خبر تکان‌دهنده‌ای مواجه شده است. Mozaic FI، یکی از بازیگران بازار ارزهای دیجیتال، مورد حمله‌ هکری قرار گرفته و حدود ۲.۱ میلیون دلار ارز دیجیتال از آن به سرقت رفته است.

نکته‌ تکان‌دهنده‌ ماجرا این است که هکر، فردی نفوذی بوده و نه یک عامل خارجی. با سوءاستفاده از یک حفره‌ امنیتی، یکی از توسعه‌دهندگان Mozaic توانسته به داده‌های یکی از اعضای اصلی تیم دسترسی پیدا کند و کلیدهای خصوصی را به سرقت ببرد.

این حمله‌ سایبری توسط Cyber Alerts، یک شرکت امنیتی وب ۳، شناسایی شد. طبق این گزارش، کنترل دسترسی ضعیف Mozaic FI در شبکه‌ آربیتروم زمینه‌ساز این اتفاق شده است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

سارق پس از سرقت ۲.۱ میلیون دلار، آن را به صرافی MEXC منتقل کرده است. خوشبختانه، با همکاری صرافی‌ها، ۹۰ درصد از دارایی دزدیده‌شده مسدود گردیده و تلاش‌هایی برای بازیابی کامل آن در جریان است.

این حمله‌ هکری تأثیر منفی چشمگیری بر بازار ارزهای دیجیتال داشته است. وحشت ناشی از این خبر، باعث شد یک سرمایه‌گذار نهادی دارایی‌های MOZ خود را به فروش برساند و این اقدام، اثر دومینویی فروش را به راه انداخت.

در نتیجه‌ این فروش‌های گسترده، قیمت توکن MOZ بیش از ۷۵ درصد سقوط کرد و به ۰.۰۴ دلار رسید. این افت قیمت برای موزاییک که به تازگی ارزش کل قفل‌شده (TVL) آن از ۲ میلیون دلار عبور کرده بود، بسیار ناامیدکننده است. با وجود این اتفاق، Mozaic FI تلاش می‌کند تا آرامش را به سرمایه‌گذاران بازگرداند.

آنها اطمینان می‌دهند که دارایی‌های کلیدی مانند توکن MOZ/xMOZ و قراردادهای خزانه، همچنان ایمن و مطمئن هستند.

در کمال ناباوری، توکن MOZ پس از سقوط قیمت از ۰.۱۸ دلار به مرز ۰.۰۴۹ دلار، در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۶۰ درصد افزایش قیمت داشته و در زمان نگارش این خبر در محدوده ۰.۱ دلاری معامله می‌شود.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع کوین پدیا

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments