سقوط ناگهانی قیمت بیت کوین به زیر ۶۸ هزار دلار! علت چیست؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

روز گذشته، به دنبال انتشار داده‌های تورمی مشکل‌ساز در ایالات متحده، قیمت بیت کوین (BTC) افت قابل‌توجهی را تجربه کرد.
بر اساس داده‌های بازار، قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته، از بالاترین سطح تاریخی خود در نزدیکی ۷۴ هزار دلار، به کمتر از ۶۸ هزار دلار سقوط کرد. در زمان نگارش این خبر، بیت کوین در محدوده ۶۷،۹۹۰ دلار معامله می‌شود.
سقوط ناگهانی قیمت بیت کوین به زیر ۶۸ هزار دلار! علت چیست؟به نظر می‌رسد انتشار آمار مربوط به شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) در ایالات متحده برای ماه فوریه، علت این ریزش قیمت در بازار کریپتو بوده است؛ زیرا این شاخص بالاتر از حد انتظار بوده و بر تورم بالا در این کشور تأکید می‌کند. در واقع، شاخص PPI در کنار داده‌های اداره آمار کار و شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI)، چشم‌انداز مشکل‌ فدرال رزرو ایالات متحده را تقویت کرده است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

به گفته کارشناسان بازار، فدرال رزرو ممکن است بر اساس این داده‌ها، نرخ‌ بهره را برای مدت طولانی‌تری بالاتر نگه دارد. در همین راستا، بر اساس آخرین برآوردهای ابزار FedWatch گروه CME، احتمال کاهش نرخ بهره در نشست بعدی کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در ماه می، تنها ۶٫۲ درصد است.
همزمان با ریزش قیمت بیت کوین، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال نیز با یک افت ۶ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته، به ۲٫۶ تریلیون دلارکاهش یافته است.
علی‌رغم احتمال تداوم فشار فروش در کوتاه مدت، تحلیلگران بر این باورند که بعید است این نوسانات تأثیر پایداری بر روند صعودی کلی رمزارزها داشته باشد، به خصوص با تقاضای پایدار برای ETFهای اسپات بیت کوین.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع کوین‌تلگراف

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments