این فناوری جدید در سال ۲۰۲۴ دنیای کریپتو را متحول خواهد کرد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

کارشناسان معتقدند که بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۴ دستخوش تحولات چشمگیری خواهد شد. پیشرفت‌های فناورانه جدید، نویدبخش بهبود عملکرد و کاربرد ارزهای دیجیتال و همچنین، رفع چالش‌های مهم حال حاضر این بازار است. یکی از مهم‌ترین این پیشرفت‌ها، توسعه پروتکل‌های قابلیت همکاری (Interoperability) است.

این پروتکل‌ها شبکه‌های بلاکچین مجزا را قادر می‌سازند تا با یکدیگر ارتباط برقرار کرده، داده‌ها را به اشتراک بگذارند و همکاری داشته باشند.

قابلیت همکاری، ارزهای دیجیتال، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و برنامه‌های غیرمتمرکز (DApp) مختلف را به هم پیوند می‌دهد و با رفع مشکل تقسیم نقدینگی در بازار ارزهای دیجیتال، تجربه‌ای روان‌تر و کاربرپسندتر را برای معاملات رقم می‌زند.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

با افزایش قابلیت همکاری، کل بخش بلاکچین نیز غیرمتمرکزتر شده و منجر به تجربه‌ای بدون نیاز به اعتماد برای کاربران خواهد شد که در نتیجه، وابستگی به صرافی‌های متمرکز را نیز کاهش خواهد داد.

پولکادات و کازماس نمونه‌های خوبی از این مدل فناوری هستند. پولکادات با استفاده از ساختار نوآورانه پاراچین به چندین بلاکچین امکان می‌دهد تا در یک شبکه واحد با یکدیگر تعامل داشته باشند.

این روش، علاوه بر تسهیل ارتباط و اشتراک‌گذاری داده، امنیت کل شبکه را نیز تقویت می‌کند. از طرفی، مفهوم “اینترنت بلاکچین” ارائه شده توسط کازماس نیز بر نقش حیاتی قابلیت همکاری، در تحقق شبکه غیرمتمرکز و مقیاس‌پذیر ضروری برای موفقیت وب ۳ تأکید می‌کند.

رشد امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) نیز مهر تاییدی بر پتانسیل انقلابی قابلیت همکاری در دنیای فناوری بلاکچین است. قراردادهای هوشمند و صرافی‌های غیرمتمرکز، به رکن اصلی بخش دیفای تبدیل شده‌اند و امکان وام‌دهی، استقراض و معامله‌ همتابه‌همتا را بدون نیاز به واسطه‌های مالی، ارائه می‌دهند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع بی‌این‌کریپتو

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments