رکورد درآمد روزانه ماینرهای بیت کوین شکسته شد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در پی رکورد‌شکنی‌های اخیر قیمت بیت کوین، درآمد ماینرهای این ارز دیجیتال نیز به اوج جدیدی رسیده است.

بر اساس داده‌های پلتفرم اطلاعاتی کریپتو‌کوانت (CryptoQuant)، درآمد روزانه ماینرها در ۷ مارس به ۷۸.۶ میلیون دلار افزایش یافت و از سقف ثبت‌شده در آوریل ۲۰۲۱ فراتر رفت.

افزایش درآمد ماینر‌ها، همزمان با افزایش ۷۰ درصدی قیمت بیت کوین از ابتدای سال جاری تاکنون صورت پذیرفته است. قیمت بیت کوین، روز دوشنبه سقف تاریخی جدیدی را در ۷۲۸۸۱ دلار به ثبت رساند. این افزایش درآمد با افزایش مصرف انرژی نیز همراه بوده است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

طبق آخرین گزارش، ماینرهای بیت کوین طی ماه گذشته، در مصرف انرژی به سطوح بی‌سابقه‌ای رسیده‌اند. لازم به ذکر است که این افزایش فعالیت ماینرها، با شوک عرضه همزمان شده و به صعود پایدار قیمت بیت کوین کمک کرده است.

بر اساس برآورد پلتفرم کوین‌متریکس (Coin Metrics)، ماینرها در ماه گذشته ۱۹.۶ گیگاوات برق مصرف کرده‌اند که افزایشی بیش از ۶۰ درصدی نسبت به ۱۲.۱ گیگاوات ثبت‌شده در مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ داشته است.

در همین حال، گزارش‌های دیگر حاکی از آنند که موجودی ماینر‌های بیت‌کوین از ابتدای سال در مجموع ۱۴۱۲۸ واحد BTC معادل ۱ میلیارد دلار کاهش یافته است.

داده‌ها نشان می‌دهند که اکثر روزهای ماه گذشته، موجودی ماینرهای بیت کوین کاهش پیدا کرده، اما علی‌رغم این روند، ماینرها همچنان مقدار قابل‌توجهی بیت کوین در اختیار دارند.

در حال حاضر، موجودی ماینرهای بیت کوین بالغ بر ۱.۸۲ میلیون BTC به ارزش ۱۳۱ میلیارد دلار است که بالاترین ارزش دلاری ثبت‌شده در تاریخ محسوب می‌شود.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع کوین گیپ

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments