جزییات سرقت ۴۷ میلیون دلار ارز دیجیتال در ماه فوریه از طریق حملات فیشینگ!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

پلتفرم اسکم اسنیفر (Scam Sniffer) در آخرین گزارش خود اعلام کرد که ماه گذشته (فوریه)، بیش از ۴۶.۸ میلیون دلار در اثر کلاهبرداری‌های فیشینگ رمزارزی به سرقت رفته است.

در این گزارش آمده است:

اکثر قربانیان از طریق نظرات فیشینگ حساب‌های کاربری جعلی در توییتر به وب‌سایت‌های فیشینگ هدایت شده‌اند.

طبق این گزارش، ۷۸ درصد از کل سرقت‌ها مربوط به شبکه اصلی اتریوم بوده و ۸۶ درصد از کل دارایی‌های به سرقت رفته، توکن‌هایی با استاندارد ERC-۲۰ هستند.crypto-phishers-stole-47-million-february-fake-x-account

همان‌طور که بارها گزارش شده، کلاهبرداران اغلب حساب‌های افراد سرشناس در شبکه‌های اجتماعی را هدف قرار می‌دهند و یا با ایجاد یک حساب کاربری جعلی که برای تقلید از حساب واقعی طراحی شده، به پست‌ها پاسخ می‌دهند.

برای مثال، در ماه فوریه، حساب X شرکت مایکرواستراتژی هک شد که منجر به سرقت حدود ۴۴۰ هزار دلار رمزارز گردید.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

علاوه بر این، حساب‌های X شرکت کامپاند فایننس (Compound Finance)، راکت پول (Rocket Pool)، بلاکچین کپیتال (Blockchain Capital) و حتی، ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، خالق اتریوم نیز در ماه‌های اخیر توسط کلاهبرداران هک شده‌اند.

پیش‌تر و در ماه دسامبر، گزارش شده بود که کلاهبرداران رمزارزی به طور فزاینده‌ای به روش‌های “فیشینگ” برای سرقت دارایی روی آورده‌اند. این روش حمله، قربانیان را فریب می‌دهد تا تراکنش‌هایی را امضا کنند که به کلاهبرداران اجازه دسترسی به کیف پول‌ها را می‌دهد.

در همین رابطه، گزارش اخیر اداره تحقیقات فدرال ایالات متحده (FBI) نشان می‌دهد که نسل هزاره (Millennials) محتمل‌ترین گروه برای قربانی شدن در این نوع کلاهبرداری‌ها هستند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع کوین تلگراف

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments