کلاهبرداری هزار میلیارد تومانی ارز دیجیتال با مشارکت خواننده معروف! ماجرا چیست؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

یک شرکت در ارومیه به واسطه فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال، فارکس و همچنین واردات و صادرات، بالغ بر هزار میلیارد تومان کلاهبرداری کرده‌ است.

نجات علی پور، وکیل مدافع ۲۰۰ نفر از مالباختگان در ارومیه، در رابطه با این پرونده توضیحاتی ارائه کرده است. طبق توضیحات وی، شرکت و موسسه مذکور، با وعده پرداخت سود بالا، اقدام به جذب سرمایه مردم کرده است.

در ابتدا نیز برای اعتمادسازی بیشتر، سودهای چشمگیری به سرمایه‌گذاران پرداخت شده است. اما از یک سال پیش، واریز سود قطع شده و بنا بر اظهارات موکلین پرونده، مدیرعامل شرکت و متهم اصلی متواری شده‌ است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

طبق توضیحات نجات علی پور، سرمایه‌گذاران، دارایی خود را به حساب کارمندان شرکت واریز کرده و در ادامه، کارمندان این مبالغ را در قالب تتر به حساب مدیرعامل واریز می‌کردند.

مدیر عامل شرکت نیز اکنون در ترکیه است و این کلاهبرداری را به کارمندان و همکاران خود در شرکت نسبت می‌دهد و تصور می‌کند به دلیل غیرقابل پیگیری بودن تراکنش‌های تتر، در مظان اتهام نیست.

اما این تصور از اساس باطل است؛ چراکه مردم به اعتبار مدیرعامل، سرمایه خود را به حساب کارمندان واریز کرده‌اند و مسئولیت شرکت به عهده وی است.

گفته می‌شود که در این اعتمادسازی، یک خواننده معروف تبریزی نیز همکاری داشته است و اکنون از مدیرعامل شرکت و مدیر موسسه که زن و شوهر هستند و همچنین، از تمام اشخاصی که در پرونده مقصر هستند، شکایت شده است.

نجات علی پور در رابطه با تعداد شاکیان و مالباختگان گفته که این پرونده اکنون بیش از ۲۰۰ شاکی دارد و مدام به این تعداد افزوده می‌شود. با توجه به مراجعه مردم به دفتر ایشان، احتمال دارد تعداد شاکیان به ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر هم برسد.

این پرونده اکنون در مراحل تحقیقات مقدماتی است و به دستور معاون دادستانی به پلیس آگاهی ارجاع شده است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع ایسنا

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

تنها راه نجاتش اینه ک بمونه ترکیه یه باغ انگور راه بندازه، اون خواننده عزیز هم ببره پیش خودش وگرنه ایران بیاد باید تتره بباره و به کرده های خودش و اون کوین بدبخت اعتراف کنه !