گزارش FBI درباره کلاهبرداری‌های رمزارزی در سال ۲۰۲۳! کلاهبرداری عشقی اول شد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

طبق گزارشی که اخیراً منتشر شده، FBI اعلام کرده است که ضررهای ناشی از سرمایه‌گذاری در حوزه ارز دیجیتال از ۲.۵۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ به حدود ۳.۹۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ رسیده که نشان‌دهنده‌ افزایش ۵۳ درصدی است.

بر اساس گزارش FBI، این نوع کلاهبرداری‌ها، بخش اعظم ضررهای سرمایه‌گذاری در ایالات متحده در سال ۲۰۲۳ را تشکیل داده است. در سال ۲۰۲۳، کل مبلغ از دست رفته‌ در انواع سرمایه‌گذاری‌ها به ۴.۷۵ میلیارد دلار رسیده است.

این بدان معنا است که ضرر ناشی از کلاهبرداری با ارز دیجیتال، تقریباً ۸۶ درصد از کل ضررهای کلاهبرداری سرمایه‌گذاری در این کشور است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

یکی از رایج‌ترین کلاهبرداری‌های ارز دیجیتال که افراد قربانی آن می‌شوند، کلاهبرداری‌های عشقی یا عاطفی است.

در این نوع کلاهبرداری، مجرم با ایجاد یک هویت آنلاین جعلی، ابتدا سعی می‌کند اعتماد و علاقه قربانی را جلب کند. سپس با ساختن یک داستان، قربانی را متقاعد می‌کند تا برای او ارز دیجیتال ارسال کند و در نهایت ناپدید می‌شود.

در دسامبر ۲۰۲۳، شرکت Chainalysis گزارش داد که در سال ۲۰۲۳ کلاهبرداری‌های عاطفی موجب به سرقت رفتن حداقل ۳۷۴ میلیون دلار ارز دیجیتال شده است.

در همین حال، طبق گزارش Cointelegraph در تاریخ ۱ ژانویه، بیش از ۳۲۴ هزار کاربر ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳ قربانی کلاهبرداری‌های فیشینگ شده‌اند و حدود ۲۹۵ میلیون دلار دارایی دیجیتال به دلیل خالی شدن کیف‌پول‌هایشان از دست رفته است.

افزایش تعداد قربانیان کلاهبرداری‌های ارز دیجیتال، تنها مختص به ایالات متحده نیست و سایر کشورهای جهان نیز با مشکلات مشابهی روبه‌رو هستند.

استرالیا نیز در آوریل ۲۰۲۳ گزارش داد که استرالیایی‌ها در سال ۲۰۲۲، میزان ۲۲۱.۳ میلیون دلار استرالیا (۱۴۶.۹ میلیون دلار آمریکا) را به دلیل کلاهبرداری با روش پرداخت ارز دیجیتال، از دست داده‌اند. این رقم نسبت به سال قبل ۱۶۲.۴ درصد افزایش داشته است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع کوین تلگراف

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments