سولانا قابلیت تماس‌های صوتی را به بلاکچین آورد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بلاکچین سولانا با سرعت بسیار بالایی در حال پیشرفت است و یکی از برنامه‌های غیرمتمرکز آن به نام سول‌چت (SolChat) ویژگی تماس‌های صوتی را به پروتکل‌های بلاکچینی آورده است. این ویژگی نوآورانه، امکان برقراری ارتباط بین کیف پول‌های مختلف را فراهم می‌کند.

آناتولی یاکوونکو، یکی از بنیانگذاران سولانا لبز، پیش‌تر این ویژگی جدید را در X (توییتر سابق) تبلیغ کرده بود. او قبلا در توییتی پرسیده بود:

آیا بلاکچین شما می‌تواند با شما تماس بگیرد؟

این ویژگی از WebRTC، یک برنامه کامپیوتری رایگان و متن باز استفاده می‌کند که ارتباطات آنی و لحظه‌ای را برای وب تسهیل می‌کند. برنامه WebRTC اساسا اتصال مستقیم بین مرورگرها و کیف پول‌ها را آسان‌تر کرده و برقراری ارتباط از طریق صدا، متن و ویدیو را امکان‌پذیر می‌کند.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

به این ترتیب، کاربران برنامه غیرمتمرکز سول‌چت اکنون می‌توانند از مکالمات همتابه‌همتای رمزگذاری‌شده با دوستان خود لذت ببرند. شایان ذکر است که برای برقراری یا دریافت تماس از طرف دیگر، هر دو کاربر باید به طور همزمان آنلاین باشند.

استاندارد رمزگذاری WebRTC که برای ویژگی‌ تماس‌های صوتی سول‌چت استفاده ‌شده، دیتاگرام امنیت لایه انتقال (DTLS) نام دارد که برای برنامه‌ها و سرویس‌هایی که به تاخیر حساس هستند، مناسب است و امنیت و حریم خصوصی بالایی را ارائه می‌دهد. در نتیجه، از استراق سمع، دستکاری یا جعل پیام جلوگیری می‌کند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع کوین گیپ

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments