مقامات مالی این‌بار صرافی OKX را هدف قرار دادند! ماجرا چیست؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

صرافی اوکی‌ایکس (OKX)، سومین صرافی بزرگ جهان از نظر حجم معاملات، تحت بررسی رگولاتورهای مالی کره جنوبی قرار گرفته است.
طبق گزارش‌ها، سازمان اطلاعات مالی (FIU) کره جنوبی به دنبال اتهامات مربوط به فعالیت‌های غیرقانونی، تحقیقات خود را در مورد فعالیت صرافی اوکی‌ایکس در این کشور آغاز کرده است. این موضوع، کنترل بالای نهادهای نظارتی را بر ارائه‌دهندگان خدمات دارایی مجازی (VASP) که بدون انطباق کامل با قوانین فعالیت می‌کنند، نشان می‌دهد.
طبق تحقیقات اخیر، به نظر می‌رسد که این صرافی برخی از مقررات کره جنوبی را نادیده گرفته است. انجمن صرافی‌های دارایی‌ دیجیتال (DAXA) این موضوع را به FIU گزارش کرد و باعث شروع تحقیقات در این زمینه شد.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

تحقیقات نهاد نظارتی بر روی تاکتیک‌های تبلیغاتی صرافی اوکی‌ایکس متمرکز است. بر اساس گزارش‌ها، این صرافی از اینفلوئنسرهای کره‌ای برای جذب مخاطب استفاده نموده که باعث ایجاد ابهامات حقوقی و اخلاقی شده است.
با این وجود، رویکرد OKX، به‌ویژه استفاده آن از پلتفرم تلگرام برای تبلیغ، نشان‌دهنده تلاش این صرافی برای انطباق با مقررات است. برخی از کارشناسان استدلال کرده‌‌اند که فعالیت‌های تبلیغاتی اوکی‌ایکس مستقیماً با قانون اطلاعات مالی خاص (Specific Financial Information Act) مطابقت داشته است.
تحقیقات FIU در مورد OKX نقطه عطف مهمی در تلاش مداوم این رگولاتور برای حصول اطمینان از انطباق با قانون و محافظت از سرمایه‌گذاران در بخش ارزهای دیجیتال است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع بی‌این کریپتو

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments