تداوم ریزش قیمت بیت کوین بعد از تایید ETFهای اسپات! علت چیست؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

قیمت بیت کوین (BTC) روز پنج‌شنبه ۴٫۵ درصد دیگر کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح خود در یک ماه گذشته، یعنی ۴۰،۸۰۰ دلار رسید. به این ترتیب، قیمت بیت کوین پس از تایید رسمی اولین صندوق‌های قابل‌معامله در بورس (ETF) اسپات آن در ایالات متحده در ۱۱ ژانویه، پس از یک افزایش بسیار کوتاه مدت، اکنون حدود ۱۳ درصد کاهش یافته است.
تداوم ریزش قیمت بیت کوین بعد از تایید ETFهای اسپات! علت چیست؟بر اساس داده‌های موجود، صادرکنندگان جدید ETF بیش از ۶۸ هزار بیت کوین را در هفته اول فعالیت خود دریافت کرده‌اند. با این حال، صندوق GBTC شرکت گری‌اسکیل شاهد خروج تقریباً ۴۰ هزار بیت کوین بوده که جریان این ارز دیجیتال به ETFهای آن را به ۲۸،۰۰۰+ واحد بیت کوین می‌رساند.
در این میان، به گفته وتل لوند، تحلیلگر شرکت تحقیقاتی K33، علاوه بر خروج بیت کوین از GBTC، محصولات قابل‌معامله در بورس (ETP) فعال در کانادا و اروپا هم در هفته گذشته شاهد خروجی‌های قابل‌توجهی بوده‌اند؛ زیرا یا سرمایه‌گذاران در حال برداشت سود بودند و یا در ETFهای ارزان‌تر ایالات متحده سرمایه‌گذاری می‌کردند.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

لوند در ادامه گفت که چون برخی از صندوق‌های مبتنی بر معاملات آتی، مانند Bitcoin Strategy ETF شرکت پرو شیرز با نماد BITO، هم شاهد خروجی هستند، باید موقعیت‌های لانگ خود را در بازار آتی ببندند (فروش) که به طور بالقوه فشار بیشتری بر قیمت بیت ‌کوین وارد می‌کنند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع کوین‌دسک

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments