دستکاری بازار توسط کمیسیون SEC به نفع بیت کوین خواهد بود یا به ضرر آن؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

پس از هک شدن حساب توییتر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) که وظیفه حفظ یکپارچگی بازار را بر عهده دارد، اکنون این نهاد تنظیم‌کننده احتمالاً خود را در موقعیتی می‌بیند که باید وضعیت خود را برای دستکاری در بازار بررسی کند.

وکلا معتقدند که پس از یک توییت جعلی از حساب توییتر SEC مبنی بر چراغ سبزی برای تایید صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین که باعث رشد این رمزارز به ۴۸ هزار دلار شد، کمیسیون SEC باید تحقیقاتی را در مورد خود انجام دهد.

جدای از دستکاری احتمالی بازار، SEC همچنین ممکن است با نقض قوانین خود در مورد مدیریت ریسک امنیت سایبری روبرو شود.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

این توییت جعلی در اوایل صبح سه‌شنبه منتشر شد و قیمت بیت کوین را از ۴۶۷۰۰ به نزدیک به ۴۸۰۰۰ دلار رساند، اما پس از توضیحات گری گنسلر، رئیس SEC، در مورد هک شدن حساب توییتر این کمیسیون، BTC به ۴۵۶۹۵ دلار سقوط کرد.

جیمز سیفارت، تحلیلگر ETF بلومبرگ خاطرنشان کرد نوسان قیمت بیت کوین قابل توجه نبوده و سرمایه‌گذاران بیشتر انتظار تأییدیه داشتند. سیفارت معتقد است که هکر اشتباه کرده و می‌توانست با توییت کردن در مورد رد شدن ETF اسپات بیت کوین، پول بیشتری به دست بیاورد.

با توجه به موضع تاریخی SEC در مورد ETFهای بیت کوین، تاکنون هیچ یک از درخواست‌ها برای این محصول سرمایه‌گذاری توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده تأیید نشده که علت آن، به نگرانی‌هایی در مورد نوسانات بازار و حمایت از سرمایه‌گذار نسبت داده شده است. با این اوصاف، اعلام نتیجه برنامه‌‌ریزی‌شده توسط SEC در چهارشنبه در مورد چندین درخواست ETF اسپات بیت کوین بسیار جذاب‌ خواهد بود.

کارشناسان صنعت رمزارزها بر این باورند که SEC اکنون در تنگنا قرار دارد. همانطور که چارلز گاسپارینو، خبرنگار فاکس بیزینس به نقل از وکلای دخیل در این موضوع اشاره کرد، رد این درخواست‌ها پس از تسریع روند با متقاضیان، بی‌سابقه خواهد بود.

با وجود این، ترس از سقوط بیت کوین به دلیل احتمال رد درخواست‌هایETF اسپات بیت کوین تشدید شده است. اسکات ملکر، تحلیلگر معروف، ریسک احتمال پامپ و دامپ بیت کوین را در حالی که سرمایه‌گذاران مشتاقانه منتظر تصمیم SEC هستند، مطرح کرده است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع کوین ادیشن

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments