پامپ و دامپ قیمت بیت کوین پس از توییت جدید SEC درباره ETF اسپات! ماجرا چه بود؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

قیمت بیت کوین در جریان معاملات روز سه‌شنبه و در پی انتشار پستی توسط حساب کاربری کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، نوسانات شدیدی را تجربه کرد.

این پست در مورد تأیید صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین بود، اما پس از مدتی مشخص شد که صحت ندارد و این موضوع معامله‌گران را به شدت مردد کرد.

بلافاصله پس از انتشار این پست توسط حساب رسمی SEC در پلتفرم X (توییتر سابق)، قیمت بیت کوین ابتدا ۲.۵ درصد افزایش یافت و به بالاترین حد خود در ۱۹ ماه اخیر (۴۷۹۰۰ دلار) رسید.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

اما پس از این که معلوم شد این حساب کاربری هک شده، قیمت بیت کوین تقریباً ۶ درصد کاهش یافت و به ۴۵۱۰۰ دلار رسید.bitcoin-jumps-then-dumps-to-45k-as-fake-news-about-spot-bitcoin-approval-liquidates-50m

در این میان، داده‌های CoinGlass نشان می‌دهند که نوسانات قیمت موجب لیکویید شدن بیش از ۵۰ میلیون دلار از پوزیشن‌های معاملاتی مشتقات در صرافی‌های ارز دیجیتال، ظرف تنها یک ساعت شده است.

بیت کوین در زمان انتشار این خبر با کاهشی ۲ درصدی طی ۲۴ ساعت گذشته، کمی کمتر از ۴۶ هزار دلار قیمت دارد.

الکس کروگر، یکی از بنیانگذاران Asgard Markets، خاطرنشان کرد که رویدادهای اخیر حاکی از آن است که قیمت بیت کوین ممکن است به اندازه‌ای که گاوها امیدوارند، پس از تأیید رسمی ETF اسپات، افزایش نداشته باشد.

با توجه به هک حساب کاربری SEC، ابهاماتی هم در مورد زمان اعلام تصمیم نهایی این رگولاتور به وجود آمده است. برخی از کارشناسان نگران هستند که از این هک به عنوان بهانه‌ای برای به تأخیر انداختن زمان اعلام تصمیم، یعنی ۱۰ ژانویه استفاده شود، اگرچه بیشتر آن‌ها احتمال وقوع چنین اتفاقی را بسیار پایین می‌دانند.

به نظر می‌رسد که اعلام تصمیم توسط SEC درباره ETF اسپات بیت کوین همین هفته انجام خواهد شد.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع کوین دسک

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments