مروری بر اتفاقات مهم صنعت استخراج بیت کوین در سالی که گذشت!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بر اساس داده‌های منتشرشده، طی سال گذشته، ۵۴۰۰۲ بلاک بیت‌کوین استخراج شده است. شرکت Foundry USA با استخراج ۱۶۴۹۲ بلاک در این مدت، در صدر جدول رتبه‌بندی شرکت‌های استخراج قرار دارد.

در همین حال، ماینرها در مجموع ۲۷ بار تنظیم سختی انجام دادند که منجر به افزایش هش‌ریت شبکه و ثبت یک سقف تاریخی شد. در کل، شرکت‌های Foundry، Antpool، F۲pool، Viabtc و Binance Pool، استخرهای استخراج پیشرو در سال گذشته بودند.

این پنج شرکت مجموعاً ۴۵۷۰۷ بلاک را استخراج کردند. به این ترتیب، پنج استخر استخراج مذکور بیش از ۸۴ درصد از تمام بلاک‌های بیت کوین را ایجاد کردند.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

از دیگر استخراج‌کنندگان مهم بیت کوین می‌توان به شرکت‌های Luxor با استخراج ۱۳۱۱ بلاک (۲.۴۳ درصد)، btc.com با استخراج ۹۷۸ بلاک (۱.۸۱ درصد) و Braiins Pool با استخراج ۸۹۴ بلاک (۱.۶۶ درصد) اشاره کرد.

هش‌ریت بیت کوین در ۲۴ دسامبر ۲۰۲۳ به رکورد ۵۴۵ EH/s رسید. این رقم نشان‌دهنده رشد قابل‌توجهی نسبت به ژانویه ۲۰۱۶ است که در آن، برای اولین بار هش‌ریت بیت‌کوین به ۱ کوینتیلیون هش در ثانیه رسید.

هش‌ریت بیت‌ کوین طی تمام سال گذشته روندی صعودی داشت و در نهایت به ۵۲۹ کوینتیلیون هش در ثانیه رسید.mining-pools-dominated-in-2023-discovering-over-84-of-bitcoins-blocks

از طرفی، شرکت‌هایی از جمله Bitmain، Canaan، Microbt و Auradine ماینرهای نسل جدید و پیشرفته‌ای را در سال ۲۰۲۳ راه‌اندازی کردند. این دستگاه‌های پیشرفته که می‌توانند بیش از ۳۷۵ تراهش در ثانیه پردازش داشته باشند، با مصرف انرژی کم، راندمان بالایی را ایجاد می‌کنند.

طی یک سال، هش‌ریت شرکت Foundry از ۷۱.۸۴ EH/s به ۱۴۷ EH/s، هش‌ریت شرکت Antpool از ۴۸.۹۵ EH/s به ۱۳۹ EH/s و هش‌ریت شرکت F۲pool از ۳۱.۹۹ EH/s به ۶۲.۲۷ EH/s افزایش یافته است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع بیت کوین نیوز

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments